به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رضا علیزاده در گفتگو با خبرنگاران با بیان این‌که شهرستان ورزقان جزو ۸۶ منطقه ویژه اقتصادی جدیدی می باشد که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، اظهار کرد: لایحه مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی با حضور اعضای هیات دولت، کمیسیون اقتصادی و نمایندگان تصویب شد که ورزقان یکی از کاندیدای منطقه ویژه اقتصادی شدن بود.

وی ادامه داد: ورزقان شرایط تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی را دارا بوده و در کمیسیون اقتصادی نیز مورد تائید و تصویب قرار گرفته است.

نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این لایحه با هدف انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج تصویب شده است.

علیزاده همچنین با بیان این که این لایحه منتظر تأیید شورای نگهبان می باشد، افزود: این طرح همه مزایای منطقه آزاد تجاری را دارا بوده و یک مشوق برای صنعت، سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و همه بخش های خصوصی است.

وی در پایان یادآور شد: با تبدیل شدن ورزقان به یک منطقه ویژه اقتصادی شاهد رونق چشمگیر منطقه و قرارگرفتن آن در مدار توسعه خواهیم شد.