به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، متفکر آزاد در نشست فصلی مجمع عالی بسیج شهرستان اهر با اعلام اینکه حمایت از تولید داخلی، وظیفه قوای مقننه، مجریه و قضائیه است، گفت: متأسفانه رانت خواری و سرمایه های بادآورده که در طول سال های گذشته چند برابر شد، به سمت تولید سوق نمی یابد و اگر می خواهیم سرمایه ها به سمت تولید برود باید مجاری سودهای غیرمولد و رانت‌خواری ها را ببندیم.

وی با تأکید بر اینکه تنها دولتی که می‌ تواند اقتصاد را شفاف و مقابل رانت‌ خواری ایستادگی کند، دولتی انقلابی و جوان است، گفت: شاید برخی‌ ها به این دلیل که دارایی‌ هایش مشخص نشود با اقتصاد شفاف مخالفت می‌ کنند که اگر این گونه باشد، باید پست دولتی را رها کرده و به جوانان تحویل دهند.

رئیس مجمع عالی بسیج استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه استقلال اقتصادی کشور با مصرف کالای ایرانی میسر می شود، ابراز داشت: حمایت واقعی از کالای ایرانی با همت مردم و بخش خصوصی تولیدکننده تحقق می یابد.

آزاد همچنین با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی “حمایت از کالای ایرانی” جایگاه ویژه ای دارد، گفت: تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی تنها به عهده کارگزاران نظام نیست بلکه بخشی از آن به عهده مردم است

وی افزود: خرید هر کالای خارجی کمک غیرمستقیم به کشورهای خارجی و افزایش درآمد آن کشور است که می توان این امر را زمینه بیکار کارگران ایرانی نیز دانست.

رئیس مجمع عالی بسیج استان آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود گفت: ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با تحریم‌ ها و مشکلات مختلف از جمله در حوزه مسائل اقتصادی دست و پنجه نرم کردند که امروزه آمارها نشان می‌ دهد ایران از نظر پیشرفت و توسعه نسبت به کشورهای تحت مستعمره آمریکا پیشرو است.

متفکر آزاد با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب اسلامی ۴۶ درصد جمعیت کشور زیرخط فقر بودند، گفت: آمارها نشان می‌ دهد اکنون تنها حدود ۱۶ درصد از جمعیت کشور زیرخط فقر هستند ولی این نیز برای کشوری چون ایران زیاد است چون معتقدیم نباید حتی یک نفر در کشور زیرخط فقر باشد و می‌ب ایست در بُعد عدالت بیش از این‌ ها پیشرفت می‌ کردیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: دهک ثروتمند کشور در زمان پیش از انقلاب نسبت به جمعیت عادی ۳۹ برابر بیشتر درآمد داشتند اما حال این عدد به ۱۲ برابر رسیده که در نوع خود خوب است اما کافی نیست.