به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی ورنی و نمایشگاه صنایع دستی و عشایری اهر خواستار تسریع در راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی این شهرستان شد و گفت: اگر بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان اهر برپا شده و ورنی بافان و فعالان حوزه صنایع دستی بتوانند بدون واسطه تولیدات خود را به فروش برسانند، مطمعنا در زندگی آن ها نقش مؤثری خواهد داشت.

وی افزود: به وسیله دامداری، کشاورزی و صنایع دستی درآمد یک خانواده روستایی یا عشایری تأمین می شود و ورنی بافی و درآمد حاصله از آن نیز مکمل معیشت خانواده ها است.

نماینده اهر و هریس در مجلس بابیان اینکه اقتصاد خانوارهای روستایی در کشور بسیار ضعیف‌ تر از حد تصور است، گفت: تاکنون خانواده ای تنها از طریق ورنی بافی امرار معاش نکرده و البته این مورد مشکل برنامه ریزان حوزه صنایع دستی می باشد که نتوانسته اند مسیر صادرات ورنی را هموار کنند.

عبدالهی اضافه کرد: خوشبختانه امسال مجلس شورای اسلامی قانونی به تصویب رساند که می‌ تواند کمک‌ حال فعالان حوزه صنایع‌ دستی باشد و ما نیز امیدواریم با بهره‌ گیری از قوانین شاهد تأثیرگذاری ورنی در زندگی مردم و افزایش صادرات این هنر بومی باشیم.

وی در پایان سخنان خود با ذکر اینکه لحظه‌ ای از پیگیری مشکلات شهرستان‌ های اهر و هریس غفلت نمی‌ کنم، افزود: یکی از مواردی که مدام در حال پیگیری موانع آن هستم پروژه بزرگراه اهر – تبریز است که وزیر راه و شهرسازی نیز در سفر اخیر خود به منطقه ارسباران، مشکلات تردد تردد می‌کرد ترافیک این جاده را از نزدیک دیدند و دستورات لازم را صادر کردند.