اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 26605
یکشنبه - 18 شهریور 1397 - 19:58
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

لزوم تسریع در راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان اهر

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان اهر شد.

لزوم تسریع در راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان اهر

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی ورنی و نمایشگاه صنایع دستی و عشایری اهر خواستار تسریع در راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی این شهرستان شد و گفت: اگر بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان اهر برپا شده و ورنی بافان و فعالان حوزه صنایع دستی بتوانند بدون واسطه تولیدات خود را به فروش برسانند، مطمعنا در زندگی آن ها نقش مؤثری خواهد داشت.

وی افزود: به وسیله دامداری، کشاورزی و صنایع دستی درآمد یک خانواده روستایی یا عشایری تأمین می شود و ورنی بافی و درآمد حاصله از آن نیز مکمل معیشت خانواده ها است.

نماینده اهر و هریس در مجلس بابیان اینکه اقتصاد خانوارهای روستایی در کشور بسیار ضعیف‌ تر از حد تصور است، گفت: تاکنون خانواده ای تنها از طریق ورنی بافی امرار معاش نکرده و البته این مورد مشکل برنامه ریزان حوزه صنایع دستی می باشد که نتوانسته اند مسیر صادرات ورنی را هموار کنند.

عبدالهی اضافه کرد: خوشبختانه امسال مجلس شورای اسلامی قانونی به تصویب رساند که می‌ تواند کمک‌ حال فعالان حوزه صنایع‌ دستی باشد و ما نیز امیدواریم با بهره‌ گیری از قوانین شاهد تأثیرگذاری ورنی در زندگی مردم و افزایش صادرات این هنر بومی باشیم.

وی در پایان سخنان خود با ذکر اینکه لحظه‌ ای از پیگیری مشکلات شهرستان‌ های اهر و هریس غفلت نمی‌ کنم، افزود: یکی از مواردی که مدام در حال پیگیری موانع آن هستم پروژه بزرگراه اهر – تبریز است که وزیر راه و شهرسازی نیز در سفر اخیر خود به منطقه ارسباران، مشکلات تردد تردد می‌کرد ترافیک این جاده را از نزدیک دیدند و دستورات لازم را صادر کردند.