به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، قادر رمضان پور در جلسه شورای آموزش و پرورش اهر با بیان اینکه طی سال تحصیلی جدید با کمبود ۳۵۰ صندلی در مدارس این شهرستان مواجه هستیم، گفت: بر اساس رایزنی هایی که با اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی انجام داده این، متأسفانه اعلام کردند که نمی توانند حتی یک صندلی هم تأمین کنند.

وی اظهار داشت: تطابق برنامه های جاری آموزش و پرورش با سند تحول بنیادین و تلاش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، کیفیت‌ بخشی به کیفیت آموزشی و پرورشی به ویژه در مقطع ابتدایی و توجه ویژه به مدارس غیردولتی از نقشه راه و راهبردهای آموزش و پرورش است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر با اشاره به اینکه تا امسال کنکور تأثیر مثبتی بر مسائل آموزش و پرورش اهر داشته است، افزود: از سال جاری بایستی به لحاظ اینکه می تواند در ارتقاء رتبه های دانش آموزان در کنکور سراسری تأثیرگذار باشد، توجه ویژه ای به پایه دوازدهم داشته باشیم و برای آن برنامه ریزی کنیم.

رمضان پور بر لزوم جلوگیری از بازماندن دانش آموزان از تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی در شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: یکی از برنامه های اصلی ما افزایش مشارکت والدین در امور مدارس با شفاف سازی امور است.

وی در ادامه توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و تبیین مهارت آموزی در مدارس و توجه ویژه به مقوله کارآفرینی، نهادینه کردن تولید در هنرستان ها در سال “حمایت از کالای ایرانی” را از اولویت های آموزش و پرورش اهر برشمرد.

مدیر آموزش و پرورش اهر با ذکر اینکه هر یک از مدیران مدارس به لحاظ عملکردی که خواهند داشت در پایان سال تحصیلی کارنامه دریافت می کنند، ابراز داشت: آموزش و پرورش بدون شک در توسعه هر جامعه نقش بی بدیلی دارد و حتی می توان از معلمان به عنوان شاه کلید پیشرفت و ترقی جامعه یاد کرد.

قادر رمضان پور تصریح کرد: ما برنامه هایی برای بهره گیری از ظرفیت های شورای معلمان در ارتقاء شاخص های آموزش و پرورش اهر بین نواحی هم شأن و هم تراز استان داریم.

وی با ابراز نگرانی از اینکه امسال انشعابات اغلب مدارس شهرستان اهر به دلیل انباشت بدهی ها به دستگاه های خدمات رسان قطع شده بود، گفت: کمبود فضای آموزشی در شهر و روستاها از دیگر مشکلاتی است که آموزش و پرورش اهر با آن دست و پنجه نرم می کند به طوری که هنوز دانش آموزان ۲۵ روستای این شهرستان در مدارس کانکسی تحصیل می کنند.

مدیر آموزش و پرورش اهر اضافه کرد: اکثر دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهری اهر در مدارس دو شیفته تحصیل می‌کنند و این را ظلم در حق دانش آموزان می‌ دانیم و نبود تجهیزات مدرن و بروز در هنرستان‌ها از جمله چالش‌ های آموزش و پرورش اهر محسوب می‌ شود.

رمضان پور با تأکید بر اینکه طی سال جاری بیش از ۲۴ هزار و ۳۱۲ دانش آموز معادل ۹۸ درصد کل دانش آموزان شهرستان اهر در مدارس ثبت نام کرده اند، گفت: رغبت تحصیل اغلب دانش آموزان پایه دهم در رشته تجربی به چالشی برای آموزش و پرورش تبدیل شده و از طرفی دیگر نیز مدیران مدارس و ستادی برای ثبت‌ نام ۲ درصد باقی مانده از دانش آموزان تا آغاز سال تحصیلی تلاش و برنامه ریزی کرده اند.

مدیر آموزش و پرورش اهر همچنین بیان کرد: سال گذشته ۴۳ درصد دانش آموزان پایه دهم در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش ثبت نام کرده بودند.

قادر رمضان پور در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس چارت جدید ابلاغی از سوی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، ۱۲۶ پست سازمانی در مدارس شهرستان اهر حذف می شود، افزود: متأسفانه بر اساس این چارت مزایای همکاران در مقاطع متوسطه اول و دوم حذف شده که نارضایتی همکاران فرهنگی ره به دنبال داشته ولی در مقاطع ابتدایی و هنرستان از این نظر مشکلی نداریم.

وی تصریح کرد: با استقرار پایه دوازدهم از سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸، حدود ۳۵ کلاس درس در هنرستان ها به نظام آموزشی جدید اضافه می شود که در این راستا برخی از مدارس را ادغام و برخی دیگر را به کار گرفته ایم.

مدیر آموزش و پرورش اهر با اشاره به ابلاغ دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران از سوی وزارت آموزش و پرورش، گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران از سوی وزارت آموزش و پرورش و تشکیل کمیته انتخاب مدیران مدارس، ۱۵۲ نفر از همکاران برای تصاحب پست مدیریتی اعلام آمادگی کرده بودند که پس از برگزاری آزمون و مصاحبه حضوری انتخاب و منتظر صدور احکام هستند.

قادر رمضان پور در پایان با تأکید بر اینکه سال گذشته در جریان پرسش مهر رئیس جمهوری تعدادی از دانش آموزان اهری توانستند رتبه های برتر را کسب کنند، خاطرنشان کرد: در راستای طرح پرسش مهر رئیس جمهوری که هر ساله با آغاز سال تحصیلی طرح می شود، دانش آموزان اهری در پرسش مهر سال قبل ۶ رتبه نخست استانی، ۲ رتبه دوم و ۲ رتبه سوم استانی را کسب کرده اند و علاوه بر این ۷۰ دانش آموز دیگر نیز در مسابقات استانی در بخش های قرآن، عترت و فرهنگی رتبه های اول تا سوم را اذعان خود کردند.