به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صبور علمی در جلسه ستاد تنظیم بازار اهر  از تشکیل ۱۶ پرونده تخلف صنفی تحت عنوان احتکار، اختفاء، امتناع، گران فروشی، قاچاق کالا، عدم درج قیمت و عدم اجرای تعهدات از ابتدای شهریور ماه در این شهرستان خبر داد و گفت: به جهت جلوگیری از احتکار کالا در شهرستان اهر، گشت مشترک نظارتی متشکل از گشت های اداره صنعت و ستاد تنظیم بازار تشکیل یافته و نظارت بر انبارها و توزیع اجناس در بازار تشدید شده است.

وی افزود: ۱۶ پرونده تخلفاتی که اخیرا تشکیل یافته، به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال در عناوین مختلف احتکار، اختفاء، امتناع، گران فروشی و قاچاق کالا بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر ادامه داد: روز گذشته جلسه ای با عمده فروشان کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم داشتیم و از بابت قوانین وضع شده برای مقابله با احتکار از این عمده فروشان تعهد گرفته ایم.

علمی با بیان اینکه علیرغم تشدید نظارت و فعال سازی گشت های مشترک نظارتی از هفته پیش تا به حال کشف احتکار کالا نداشته ایم، گفت: هر یک از گزارشات مردمی با دقت بررسی و به آن رسیدگی می شود و اخیرا با گزارش های مردمی و بررسی موضوع تخلفات ۹ واحد صنفی از قبیل گران فروشی و عدم درج قیمت مشخص و به مراجع ذی صلاح معرفی شدند.

وی در ادامه با تأکید بر این که خوشبختانه در برخی کالاهای اساسی که عمدتاً بیش از سایر اجناس مورد نیاز مردم بوده، با کاهش قیمت روبرو هستیم، بیان داشت: با توجه به اقدامات انجام یافته از سوی ستاد تنظیم بازار شهرستان، قیمت گوشت مرغ در اهر ۲۰۰۰ تومان کاهش داشته ولی در خصوص گوشت قرمز به دلیل تاثیر قاچاق دام زنده، شاهد افزایش قیمت بوده ایم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر در پایان با اشاره به قاچاق دام زنده از این شهرستان و نیاز مبرم به گوشت قرمز در ایام محرم، اظهار داشت: در جلسه قبلی مقرر شد تا تمامی راه های قاچاق دام زنده شناسایی و دستگاه های دامپزشکی و نیروی انتظامی برای بستن مبادی قاچاق دام زنده اقدام کنند که در این راستا با همکاری نیروی انتظامی و دامپزشکی مقرراتی جهت خروج دام زنده در محور مواصلاتی اهر ایجاد شده است.