به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مسعود پزشکیان در حاشیه بازدید از مجتمع مس سونگون ورزقان با اشاره به اینکه اجرای طرح های توسعه مجتمع مس سونگون ورزقان، موجب رونق اقتصاد آذربایجان می شود، گفت: ایجاد صنایع پایین دستی مس با توجه به زمینه سازی پروژه ذوب مس می تواند نقش عمده ای را در شهرستان ورزقان و آذربایجان ایفا نموده و پیشرفت و رونق اقتصادی را چندین برابر شتاب دهد.

وی افزود: بایستی با استفاده از تکنولوژی های روز در فکر صنایع تبدیلی و افزایش ارزش محصول باشیم وضمن ایجاد اشتغال، در توسعه و رونق اقتصادی بیشتر منطقه و کشور عزیزمان تلاش نمائیم.

نماینده مردم شهرستان های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش تکنولوژی و ضرورت بکار گیری آن در صنعت و معدن، گفت: امروزه شاهد دستاورد ها و پیشرفت های زیادی در زمینه صنایع معدنی در سطح جهان هستیم که بایستی به منظور بکارگیری آن در طرح های توسعه مجتمع مس سونگون دانشگاه ها را درگیر کرد و از دستاوردها و متدهای علمی بروز استفاده نمود.

دکتر پزشکیان در پایان گفت: اگر می خواهیم نسل های بعدی در این منطقه بمانند، باید صد سال آینده را نیز در نظر بگیریم و با تکنولوژی و ایده های نو آن را به صنایع پایین دستی تبدیل کنیم.