اخبار شهرستان » اخبار ویژه » اقتصادی » سیاسی
کد خبر : 27126
یکشنبه - 1 مهر 1397 - 10:03
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

واگذاری ۱۷۳ عنوان از وظایف و اختیارات دستگاه های ملی به دستگاه های اجرایی استان آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی از واگذاری ۱۷۳ عنوان از وظایف و اختیارات ملی به دستگاه های اجرایی این استان خبر داد.

واگذاری ۱۷۳ عنوان از وظایف و اختیارات دستگاه های ملی به دستگاه های اجرایی استان آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی جهانگیری در جلسه کارگروه توسعه مدیریت استانداری آذربایجان شرقی از واگذاری ۱۷۳ عنوان از وظایف و اختیارات ملی به دستگاه های اجرایی استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: استان آذربایجان شرقی به‌ عنوان یکی از استان‌ های پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب‌ شده است و در حال حاضر تعداد قابل‌ توجهی از این وظایف در استان انجام می‌ شود.

وی با تأکید بر ضرورت شفافیت فرایندهای اداری، اظهار کرد: ضروری است هرچه سریع‌ تر دستگاه‌ های متولی نسبت به اطلاع‌ رسانی عمومی در خصوص وظایف و اختیارات واگذارشده به استان‌ اقدام کنند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی تسری تمرکززدایی از استان‌ ها به شهرستان‌ ها را نیز یادآور شد و گفت: انتظار می‌ رود طی برگزاری جلسات تخصصی وظایف و اختیاراتی که در تمامی دستگاه‌ های اجرایی استان قابل‌ واگذاری به شهرستان‌ ها است نیز احصا شده و هرچه سریع‌ تر این اقدام در سطح استان نیز عملیاتی شود.

جهانگیری گفت: تفویض اختیارات به دستگاه‌ های اجرایی شهرستانی بدون شک می‌ تواند در کاهش هزینه‌ ها و افزایش بهره‌ وری نقش برجسته‌ ای داشته باشد، ازاین‌ رو این مهم باید در کم‌ ترین زمان ممکن و با دقت اجرایی شود.

وی در پایان جلسه این کارگروه با اشاره به اجرای دستورالعمل اجرایی نظام پذیرش و پیشنهادها در مجموعه استانداری، گفت: هرگونه اعمال امتیازهای خاص توسط این کمیته باید با دقت و بعد از بررسی‌ های دقیق با در نظر گرفتن مؤلفه‌ های تأثیرگذار در فرایند عمل افراد صورت گیرد چراکه فلسفه فعالیت کارشناسی داشتن ابتکار عمل در اقدامات پیش رو است و صرف اعلام نظر نمی‌ تواند مؤید امتیازهای خاص برای افراد باشد.