به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حمید چیت چیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز، با گرامی داشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۲ بهمن را یادآور یکی از بلندترین قله های شکوه و حماسه مردم ایران در تاریخ دانست و گفت: در این روز بزرگ و به یاد ماندنی همه مردم از اقوام و طبقات و مذاهب گوناگون به انقلاب پیوسته و از آن حمایت کردند تا نهضت اسلامی به پیروزی نهایی برسد.

وی، توسعه نیروی برق و شبکه های آب و فاضلاب طی سال های پس از انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه های برق کشور از ۷۶ هزار مگاوات گذشته که این آمار دستاوردی بسیار مهم در صنعت برق به شمار می رود.

چیت چیان ، از ساخت ۲۱ سد بزرگ طی دوره دولت تدبیر و امید در کشور خبر داد و گفت: با ساخت این تعداد سد چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب بر حجم استحصال آب کشور افزوده و بر همین اساس ۱۵۳ هزار هکتار شبکه آبیاری و زه کشی در بخش کشاورزی ایجاد شد.

وی، افزوده شدن پنج هزار و ۲۰۰ روستا به روستاهای دارای آب شرب، اجرای ۲۴ طرح بزرگ آبرسانی در ۴۳ شهر، افزوده شدن ۸۵۰ میلیون مترمکعب بر حجم آب شرب شهرها، راه اندازی تعداد ۳۰ تصفیه خانه و بهره مندی تعداد چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از شبکه فاضلاب کشور را از جمله اقدامات و فعالیت های وزارت نیرو طی دولت تدبیر و امید بیان کرد.

چیت چیان با بیان اینکه طی این مدت تعداد ۲ هزار و ۵۴ روستای کشور برق دار شده اند، از برق دار شدن تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار تا پایان سال جاری خبر داد.

وی، خدمات دولت یازدهم در بخش های مختلف را یادآور شد و گفت: با وجود اینکه قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافته و تمامی کشورهای صادر کننده نفت در حوزه های اقتصادی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، اما دولت جمهوری اسلامی با وجود تمامی کمبودها و مشکلات و تلاش مدیران خود در این زمینه چندان با مشکل مواجه نشده است.

چیت چیان یادآور شد: با حمایت های مردمی و تلاش های شبانه روزی خادمان مردم در دولت ، اقتدار اقتصادی ایران اسلامی به هیچ عنوان خدشه دار نشده است.

وی با ارایه آماری از تلاش های دولت برای رفع بیکاری در کشور، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۹ جمعیت شاغل ایران معادل ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بود که همین رقم در سال ۱۳۹۱ نیز وجود داشت، اما دولت تدبیر و امید طی یک سال گذشته بالغ بر ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده است.

چیت چیان افزود: اما با این حال در همین مدت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به نیروی کار کشور افزوده شده است که باید تلاش کنیم ۵۰۰ هزار نفر از این آمار که هنوز شغلی برای خود پیدا نکرده اند، در سریع ترین زمان ممکن صاحب شغل شوند.

وی، تبدیل ایران از یکی از واردکنندگان محصول گندم طی سه سال اخیر به صادرات کننده این محصول استراتژیک را از جمله دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید طی سال های اخیر بیان کرد.