به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، میر جلال الدین موسوی در آئین گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی بر ضرورت احداث ایستگاه شماره ۳ آتش نشانی در مناطق جنوبی شهر اهر تاکید کرد و گفت:  آتش نشانی شهرداری اهر در حال حاظر به لحاظ گستردگی محدوده شهری و روستایی و امکانات موجود و ترافیک شهری، نمی تواند در کمترین زمان و به تمامی نقاط شهرستان خدمات رسانی کند.

وی خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر در شهر اهر شاهد تراکم فروشی هستیم و ساختمان‌ هایی با طبقات بیش از ۸ طبقه احداث شده‌ اند که در صورت بروز حادثه‌ ای در ساختمان بالای ۳ طبقه، امکانات اطفاء حریق ندارد لذا از مسئولان شهرستانی و استانی برای جلوگیری از بروز هر حادثه ناگواری درخواست همکاری جهت تجهیز آتش‌ نشانی این شهر را داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر در ادامه با اشاره به اینکه آتش نشانان سربازان بی ادعای حفظ جان و مال مردم هستند، اظهار کرد: آتش نشانی اهر در جریان زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران علاوه بر اهر به شهرستان های هوراند، کلیبر، ورزقان و هریس نیز خدمات رسانی کردند که مردم این خدمات را فراموش نخواهند کرد.

موسوی افزود:کمبود امکانات و تجهیزا  و حقوق ناچیز آتش نشانان اهری را قبول داریم ولی مطمعنا امیدواریم با بهبود وضعیت شهرداری اهر بتوانیم حداقل از شرمندگی غیور مردان آتش نشانی درآییم.

وی با بیان اینکه آتش نشانان اهری بیش از حقوقی که دریافت می کنند فعالیت دارند، گفت: آتش نشانان اهری از ریزترین و درشت ترین حوادث اعم از غواصی، زنده گیری حیوانات، مقابله با آتش در مناطق شهری و روستایی دور از خانواده و هر لحظه رودرروی آتش می ایستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر در پایان تأکید کرد: آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر نام سازمان را به یدک می‌ کشد اما علی‌ رغم مشکلات و کمبودهایی که دارند، خود نیازمند امداد مسئولین هستند که بر این اساس شورای پنجم از ابتدا دغدغه تأمین و تجهیز ایستگاه‌ های آتش‌نشانی را داشته و دارد.