به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر علی حسن زاده در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اهر با اشاره به اینکه کتاب یکی از مهمترین ذخایر ملی و کتابخوانی نیز از شاخص های توسعه هر کشور است، گفت: تعداد کتابخانه های هر کشوری نشانگر وضعیت علمی و ثروت ملی آن کشور است.

وی با اعلام اینکه کتابخوانی در هر خانواده ای باید از ابتدا به کودکان آموزش داده شود، افزود: امروزه کتابخوانی و مطالعه به دو شکل مجازی و فیزیکی درآمده و با توجه به معایب مطالعه مجازی نمی توانیم خودمان را از مزایای آن بی بهره سازیم.

معاون فرماندار اهر در ادامه خاطرنشان کرد: همانطور که معجزه خداوند یعنی قرآن کریم که بصورت یک کتاب آمده، گویای اهمیت والای کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

دکتر علی حسن زاده همچنین گفت: اگر امروزه مشکلات عدیده ای مثل اعتیاد، خشونت و دیگر آسیب های اجتماعی وجود دارد، بزرگترین علت آن کم اهمیت قراردادن مطالعه و پایین بودن سرانه مطالعه است.

وی در پایان بر لزوم تسریع اختصاص اتوبوس از طرف شهرداری جهت راه اندازی کتابخانه سیار برای خدمات رسانی به روستاها و حاشیه شهر تاکید کرد و گفت: ایجاد یک جامعه سالم و شاداب بدون کتاب و کتابخوانی امکان پذیر نیست و اگر جامعه ای دغدغه کتاب و مطالعه نداشته باشد، نمی تواند رشد داشته باشد.