به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی زارعی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اهر، جام باشگاه های کتابخوانی را طرحی پیشرو و پویا برای راه اندازی و فعال کردن باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان و به تبع آن ترویج و تقویت کتابخوانی عنوان کرد و گفت: این برنامه حاصل مشاهده فعالیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به شناختی از روش ها و علایق خودی و اجتماعی آنان است که بدین جهت پیشرو و پویا خوانده می شود.

وی افزود: طرح جام باشگاه های کتابخوانی علاوه بر ارائه راه حل در خصوص ارتباط با مخاطب و استفاده خلاقانه از زیرساخت های موجود، می تواند در هر شرایط جغرافیایی، اقتصادی و اجرایی مختلف در موضوع کتابخوانی طراحی و به اجرا گذاشته شود.

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اهر در ادامه گفت: کتابخانه مسجد حاج معین با تلاش های گسترده اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهر آماده ارائه خدمات برای مراجعین می باشد ولی متاسفانه به دلیل نیاز به تایید استحکام بنا فعلا مجوز مشارکتی شدن از طرف نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای آن صادر نشده است که نیاز هست شهرداری در این مورد مساعدت های لازم را انجام دهد.

مهدی زارعی در پایان سخنان خود خواستار پیگیری جدی مسئله قطعه زمین واقع در شهرک شیخ شهاب الدین اهری برای احداث سومین کتابخانه عمومی در شهرستان اهر شد.