به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عملیات اجرایی اولین کارخانه تولید مواد شیمیایی سولفید سدیم شمال غرب کشور با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی و مشارکت بخش خصوصی در شهرک صنعتی ورزقان آغاز شد.

خانم ضرب پور مدیر این طرح در مراسم کلنگ زنی کارخانه گفت: کارخانه تولید مواد سولفید سدیم در ۵هزار متر مربع با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث می شود.

وی افزود: سولفید سدیم ماده شیمیایی است که در صنایع کاغذ سازی، چرم سازی، بهداشت و صنایع مس در استخراج ماده مولیبدن کاربرد خاص دارد.
این کارخانه که قرار است در مدت یک سال به اتمام برسد، سالانه ۵ هزار تن مواد سولفید سدیم تولید می کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در این مراسم با تاکید بر اینکه کارآفرینی دغدغه امروز در توسعه شهرستان های کمتر توسعه یافته است، گفت: در تلاشیم با تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی و بستر سازی مناسب این امر را تحقق بخشیم.

شهاب الدین بیمقدار افزود: در برنامه ششم توسعه، مجلس شورای اسلامی و دولت توجه خاصی به مناطق محروم دارند و باید در اجرایی کردن قانون اصل ۱۴۴ به سرمایه گذاری بخش خصوصی توجه شود.

بیمقدار، مس سونگون را فرصت مهم در توسعه استان دانست و تصویب احداث کارخانه تولید سالانه ۱۰۰هزار تن شمش مس را فرصت مناسبی برای توجه سرمایه گذاران در صنایع پایین دستی مس استان اعلام کرد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه شهرستان ورزقان با وجود ظرفیت های معدنی و گردشگری محل مناسبی برای حضور سرمایه گذاران است، گفت: با احداث شهرک تخصصی مس و طلا در این شهرستان در آینده نزدیک شاهد توسعه و رونق اقتصادی مضاعف خواهیم بود.

فرماندار ورزقان نیز احداث کارخانه فرآوری طلا در مزرعه شادی، احداث سد عظیم حاجیلار چایی با حجم ۶۵ میلیون متر مکعب در بخش خاروانا برای مهار روان آب ها و بزرگراه خواجه ورزقان را از خدمات دولت تدبیر و امید در جهت محرومیت زدایی شهرستان ورزقان اعلام کرد.

شهرستان ورزقان با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۵ کیلومتری شمال تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.