به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد اسدی در دیدار با اهالی روستای سامبران شهرستان اهر گفت: سال گذشته ۴/۵ میلیارد ریال اعتبار برای احداث جاده بین مزارع در روستاهای شهرستان اهر تخصیص یافته بود که توانستیم در ۴۸ روستای شهرستان و در راستای تسهیل در رفت و آمد و حمل و نقل تولیدات کشاورزی روستائیان جاده بین مزارع احداث کنیم.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی در احداث جاده بین مزارع در روستای سامبران با نبود اعتبار مواجه شده بود، اظهار کرد: علت این که امسال نتوانستیم جاده بین مزارع در این روستا احداث کنیم، ارسال درخواست دیرهنگام به جهاد کشاورزی است ولی برای روستای سامبران برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر در ادامه با بیان اینکه امسال معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور در جریان سفر هیأت دولت به استان آذربایجان‌ شرقی از باغات خسارت‌ دیده شهرستان اهر بازدید کرد، گفت: با پیگیری‌ هایی که مسئولان شهرستانی انجام دادند و به لحاظ خسارتی که از سرما به باغات وارد شده بود، دولت با امهال سه ساله وام های کشاورزی شهرستان اهر موافقت کرده است و شیوه نامه عملیاتی شدن این طرح به بانک ها نیز ابلاغ شده است.

اسدی تصریح کرد: طی روزهای گذشته مقرر شد تا بانک کشاورزی لیست دریافت‌ کنندگان تسهیلات کشاورزی را به سازمان جهاد کشاورزی اعلام و با تأیید لیست جهت مشمولیت طرح امهال وام عملیاتی شود که امیدواریم این طرح حداقل بتواند در بهبود معیشت کشاورزان مثمر ثمر باشد.

وی همچنین بر لزوم توجه کشاورزان و بهره‌ برداری بخش کشاورزی به بیمه محصولات باغی و زارعی تأکید کرد و گفت: غرامت خسارت دیدگان سرمازدگی و تگرگ سال گذشته طبق رایزنی با سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی پرداخت شد و خسارت سرمازدگی سال‌ جاری نیز پیگیری شده که امیدواریم غرامت کشاورزان به‌ زودی پرداخت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر در پایان با تأکید بر اینکه تسهیلات مکانیزاسیون با نرخ سود ۱۵ درصد از سوی دولت به کشاورزان پرداخت می‌ شود، یادآور شد: در شرایط فعلی کشاورزان می‌ توانند با دریافت این تسهیلات گام‌ های بلندی در جهت نوسازی ادوات کشاورزی بردارند.