به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ یونس منفرد در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، از افزایش ۲۴۰ درصدی کشفیات مواد مخدر طی سال جاری در شهرستان اهر خبر داد و گفت: مواد مخدر پدیده‌ ای شوم بوده که خانواده‌ ها و جوانان را تهدید می‌ کند و اگر امروز می‌ گوییم در کشف مواد مخدر موفقیت‌ هایی داشته‌ ایم، تنها با همکاری تنگاتنگ پلیس و مردم محقق شده است.

وی همچنین از کشف و ضبط کالای احتکار شده به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان طی شش‌ ماهه نخست سال‌ جاری در شهرستان اهر خبر داد و گفت: با همکاری دستگاه‌ های ذیربط توانستیم کالای احتکار که در شرایط فعلی به التهاب بازار بیش از پیش دامن می‌ زند را کشف و ضبط کنیم.

فرمانده انتظامی اهر، بیشترین جرائم در این شهرستان را کلاه‌ برداری، جعل و خیانت‌ در امانت عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به بروز مشکلات اقتصادی متأسفانه امسال شاهد افزایش جرائم کلاه‌ برداری، جعل و خیانت‌ در امانت بوده‌ ایم.

سرهنگ منفرد با بیان اینکه ۹۵ درصد سرقت‌ های به وقوع پیوسته در شهرستان اهر را با انجام عملیات اطلاعاتی و پلیسی کشف کرده‌ ایم، گفت: متأسفانه به لحاظ سهل‌ انگاری در حفاظ ایمنی منازل، خانه باغ‌ ها و قطعات خودرو، بیشترین سرقت‌ ها در این حوزه‌ ها به وقوع پیوسته که از مجموع آن ۹۵ درصد سرقت‌ ها کشف و اموال مسروقه را با صاحبان آن‌ ها بازگردانده‌ ایم.

وی در ادامه ابراز داشت: بیشترین پرونده‌ هایی که به دستگاه قضایی شهرستان اهر ارجاع می‌ یابد در موضوع نزاع و درگیری بوده و این در حالی است که سال گذشته در تعداد پرونده‌ های نزاع و درگیری کاهش داشتیم اما متأسفانه در سال‌ جاری با افزایش روبرو هستیم.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر همچنین با اشاره به اینکه شعار هفته ناجا سال‌ جاری “پلیس مقتدر، امین مردم” است، اظهار داشت: یکی از نیازهای مهم هر جامعه‌ ای امنیت می باشد که امنیت پایدار مستلزم همکاری و مشارکت مردم با پلیس است و همکاری با شهروندان می‌ تواند در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه مؤثر باشد.

سرهنگ یونس منفرد، لازمه مقابله با بی‌ نظمی را نیازمند همراهی و مشارکت همه اقشار جامعه دانست و افزود: اگر روابط عمومی نیروی انتظامی از سطح بالایی برخوردار نباشد طبیعتاً نمی‌ تواند مردم را جذب کرده و اعتماد آن‌ ها را به دست آورد چرا که نیروی انتظامی در خط مقدم ارتباط با جامعه قرار دارد و امروز به همین دلیل مورد اعتماد و امین مردم است.

وی در پایان با ذکر اینکه حضور با اقتدار و با صلابت نیروی انتظامی در جامعه به مردم احساس امنیت می‌ دهد، گفت: نیروی انتظامی به‌ عنوان حافظان امنیت مردم بیش از هر چیزی به اعتماد مردم نیاز داریم و کارکنان خدوم و زحمت‌ کش نیروی انتظامی باید خدمتگزاری به مردم را قدر بدانند.