اجتماعی » اخبار شهرستان
کد خبر : 2757
دوشنبه - 25 بهمن 1395 - 18:53

آموزش ۴۰۰ قرآن‌ آموز در مؤسسه قرآنی یاس بهشتی اهر

مدیر مؤسسه قرآنی یاس بهشتی اهر گفت: در حال حاضر ۴۰۰ قرآن‌ آموز در رده‌ های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به قرآن‌ آموزی در این مؤسسه مشغول هستند.

آموزش ۴۰۰ قرآن‌ آموز در مؤسسه قرآنی یاس بهشتی اهر

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ریحانه اسکندری ضمن اعلام این خبر افزود: قرائت سطح ۱تا ۵، مفاهیم، حفظ، تدبر در قرآن، تجوید و دوره‌های تخصصی تربیت معلم قرآن، روانخوانی و روخوانی از دوره‌‏هایی است که قرآن آموزان در این موسسه مشغول گذراندن دوره های هستند.

اسکندری ادامه داد: قرآن کلام الهی و سراسر نورانیت و معنویت بوده و نه‎تنها تلاوت ظاهری و سطحی آن داری ثواب و فضیلت است، بلکه صرف نگاه کردن به آن نیز دارای ثواب و پاداش خواهد بود.

مدیر موسسه قرآنی یاس بهشتی اهر با اشاره ای یه امتیازات ذکر و یاد خدا یادآور شد: ذکر خدا و یاد خدا که هدف عبادت است، دل را جلا می‌دهد و صفا می‌بخشد و آنرا آماده تجلیات الهی قرار می‌دهد.

وی افزود: عدم توجه مسئولان، عدم آشنایی صحیح با قرآن و عدم توجه به قرآن در تربیت فرزندان را می‌توانیم از مهم‌ترین دلایل مهجوریت قرآن قلمداد کنیم.

اسکندری عنوان کرد: نقش و اهمیت قرآن در زندگی انسان چندان مورد توجه نیست و همین امر مانعی برای ارتقای معرفت قرآنی وتدبر در این کتاب آسمانی است.

وی از ناشناخته بودن جایگاه قرآن در مردم گفت و افزود: از عواملی که مردم را به قرآن بی‌رغبت می‌سازد، این است که ارزش و جایگاه قرآن نزد آنان ناشناخته است و از آثار شگرف آن بی‌خبرند، آنها قرآن را تنها در حد کتابی آسمانی و مقدس می‌شناسند و در نتیجه، از محتوای متعالی آن ناآگاه و بی‌بهره اند.

اسکندری با توصیه‌ای به مؤسسات قرآنی تاکید کرد: مؤسسات قرآنی باید با حمایت ویژه از نسل جوان، آموزه‌های دینی و قرآنی را با هدف مقابله با هجمه دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نحوی در دستور کار قرار دهند که برای نسل جوان از جذابیت ویژه ای برخوردار باشد.

منبع: ایکنا