به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ریحانه اسکندری ضمن اعلام این خبر افزود: قرائت سطح ۱تا ۵، مفاهیم، حفظ، تدبر در قرآن، تجوید و دوره‌های تخصصی تربیت معلم قرآن، روانخوانی و روخوانی از دوره‌‏هایی است که قرآن آموزان در این موسسه مشغول گذراندن دوره های هستند.

اسکندری ادامه داد: قرآن کلام الهی و سراسر نورانیت و معنویت بوده و نه‎تنها تلاوت ظاهری و سطحی آن داری ثواب و فضیلت است، بلکه صرف نگاه کردن به آن نیز دارای ثواب و پاداش خواهد بود.

مدیر موسسه قرآنی یاس بهشتی اهر با اشاره ای یه امتیازات ذکر و یاد خدا یادآور شد: ذکر خدا و یاد خدا که هدف عبادت است، دل را جلا می‌دهد و صفا می‌بخشد و آنرا آماده تجلیات الهی قرار می‌دهد.

وی افزود: عدم توجه مسئولان، عدم آشنایی صحیح با قرآن و عدم توجه به قرآن در تربیت فرزندان را می‌توانیم از مهم‌ترین دلایل مهجوریت قرآن قلمداد کنیم.

اسکندری عنوان کرد: نقش و اهمیت قرآن در زندگی انسان چندان مورد توجه نیست و همین امر مانعی برای ارتقای معرفت قرآنی وتدبر در این کتاب آسمانی است.

وی از ناشناخته بودن جایگاه قرآن در مردم گفت و افزود: از عواملی که مردم را به قرآن بی‌رغبت می‌سازد، این است که ارزش و جایگاه قرآن نزد آنان ناشناخته است و از آثار شگرف آن بی‌خبرند، آنها قرآن را تنها در حد کتابی آسمانی و مقدس می‌شناسند و در نتیجه، از محتوای متعالی آن ناآگاه و بی‌بهره اند.

اسکندری با توصیه‌ای به مؤسسات قرآنی تاکید کرد: مؤسسات قرآنی باید با حمایت ویژه از نسل جوان، آموزه‌های دینی و قرآنی را با هدف مقابله با هجمه دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نحوی در دستور کار قرار دهند که برای نسل جوان از جذابیت ویژه ای برخوردار باشد.

منبع: ایکنا