اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار منطقه ارسباران » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 27717
چهارشنبه - 18 مهر 1397 - 13:42
نماینده شهرستان اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

معدن مس سونگون با آب اهر می گردد ولی فرزندان اهری را استخدام نمی کند / به این ظلم پایان دهید

نماینده شهرستان اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: معدن مس سونگون ورزقان با آب سر ستارخان اهر می گردد ولی فرزندان اهری را استخدام نمی کند.

معدن مس سونگون با آب اهر می گردد ولی فرزندان اهری را استخدام نمی کند / به این ظلم پایان دهید

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در نشست علنی امروز چهارشنبه (۱۸ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حالی که باغات شهرستان اهر به دلیل کمبود آب کشاورزی خشک شده است، آب سد ستارخان به معدن مس سونگون ورزقان انتقال می یابد و این معدن با آب اهر می گردد، ولی فرزندان اهری را استخدام نمی کند.

وی افزود: به این ظلم پایان دهید وگرنه مردم سیلی محکمی به مدیران مس خواهند زد.

نماینده اهر و هریس در ادامه ضمن تاکید بر اینکه اولین مشکل شهرستان های اهر و هریس بیکاری گسترده مردم به خصوص جوانان تحصیل کرده است، گفت: شهرستان های اهر و هریس از یک توسعه نابرابر برخوردار بوده و بیشترین مهاجرت را به مراکز استان های کشور دارند.

عبدالهی همچنین تصریح کرد: برای مقابله با بیکاری باید کشاورزی، دامپروری و فرش اهر و هریس مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه برنامه ریزی شود.

وی در خصوص نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس نیز گفت: از وزارت نفت می خواهم مشکل گاز نیروگاه هریس را زودتر حل کند چراکه جوانان هریس چشم به اشتغال در این نیروگاه دوخته اند.

نماینده اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه بیمارستان‌ های اهر و هریس با حداقل امکانات به کار خود ادامه می‌ دهند، خاطر نشان کرد: امیدوارم قول وزیر بهداشت بعد از یک سال برای تحویل ام آر ای به بیمارستان اهر هرچه زودتر محقق شود

بیت الله عبدالهی با بیان اینکه حاشیه نشینی در شهرستان های اهر و هریس بیداد می کند، گفت: از دولت می‌ خواهم در بودجه سال ۹۸ اهتمام جدی به این موصوع کند و اعتبارات لازم را اختصاص دهد.

وی با اشاره به ورزش شهرستان های اهر و هریس ضمن تاکید بر لزوم توجه ویژه به ورزش روستایی و همگانی، گفت: ورزشگاه ۵۰ هزار نفری در شهرستان اهر در دولت نهم و دهم شروع شده اما هیچ اقدام عملی برای تکمیل پروژه انجام نشده است.

نماینده اهر و هریس همچنین ضمن بیان اینکه بایستی وزارت صنعت، معدن و تجارت مانع تعطیلی معادن اهر شود، خاطر نشان کرد: مجلس با موافقت طرح های ویژه اقتصادی در شهرستان های اهر و هریس باید زمینه توسعه اقتصادی و صنعتی منطقه را فراهم کند.

مهندس عبدالهی در ادامه سخنان خود در صحن مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در شرایطی به سر می بریم که آمریکا، آل سعود و صهیونیست با سیاست‌ های استکباری روزی نیست که خون مسلمانی را بر روی زمین نریزند.

وی افزود: استکبار مسئول فساد و بیکاری، تروریسم، عقب ماندگی و تفرقه و عامل ناامنی و مهاجرت‌ های اجباری و به فقر کشاندن مردم محروم سراسر جهان است.

نماینده مردم اهر، هریس در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: ما باید با انسجام و هوشیاری و تبعیت از رهبری و حمایت از دولت نقشه‌ های جدید اقتصادی و نظامی دشمن را خنثی سازیم.

بیت الله عبدالهی در پایان گفت: اصلاح نظام اداری و بانکی، اصلاح روابط خارجی و اصلاح نظام آماری کشور، تصویب قوانین متناسب برای شرایط اقتصادی کشور، کاهش فاصله فقر و غنا، تفیض اختیار به استان‌ ها، حذف بخشنامه‌ ها و دستور العمل های ضد تولید و اشتعال، هدایت سرمایه‌ گذاری به بخش‌ های محروم و اعطای امتیازات مالیاتی و زیرساختی به آنها، جهت گیری گمرکات به صادرات و توجه به صادرات غیرنفتی بخشی از مسایلی است که می‌ تواند در شرایط فعلی از مشکلات اقتصادی کشور بکاهد.