به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه شورای ICT شهرستان اهر که با حضور مدیران وزارت ارتباطات و مدیران کل ارتباطات زیرساخت، مخابرات، پست و تنظیم مقررات آذربایجان شرقی در سالن جلسات فرمانداری اهر برگزار شد،  از اختلال تلفن همراه و ثابت در بیش از ۵۰ درصد روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: در شهرستان اهر ۶۲ روستای بالای بیست خانوار و ۵۲ روستای زیر بیست خانوار از نظر اختلالات تلفن همراه، ثابت و اینترنت مشکلاتی دارند.

وی ضمن اعلام اینکه بر اساس ارزیابی‌ های انجام‌ یافته، بیش از ۲۰ درصد مناطق عشایری شهرستان اهر فاقد آنتن دهی مناسب تلفن همراه و اینترنت است، افزود: دولت تدبیر و امید با توجه به اینکه یکی از شعارهای خود را تقویت زیرساخت‌ های ارتباطی قرار داده بود، به این حوزه توجه مضاعفی داشته اما با این حال روستائیان در این زمینه مشکلات متعددی دارند.

فرماندار اهر با اشاره به اینکه دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ ای به تقویت و توسعه زیرساخت های IT و ICT داشته است، اظهار داشت: علی‌ رغم اقدامات دولت و به لحاظ گستردگی و پراکندگی روستاها، باعث شده هنوز مشکلاتی در حوزه IT و ICT شهرستان اهر وجود داشته باشد.

محمودی در ادامه به یکی از روستاهای پرجمعیت در شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: تلفن همراه در روستای چولقشلاقی شهرستان اهر که دارای ۲۷۳ خانوار است، آنتن دهی ندارد و حتی تلفن ثابت نیز در این روستا با اختلال مواجه است که به تبع این مشکلات، روستائیان از خدمات اینترنتی نیز محروم مانده اند.

وی در پایان به اختلالات تلفن همراه در محور های مواصلاتی شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: جاده اهر – تبریز که محورهای اصلی به شهرستان اهر است، نقاط کوری وجود دارد که تلفن همراه در برخی از محدوده ها آنتن دهی وجود ندارد.