به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در جلسه شورای ICT شهرستان اهر که با حضور مدیران وزارت ارتباطات و مدیران کل ارتباطات زیرساخت، مخابرات، پست و تنظیم مقررات آذربایجان شرقی در سالن جلسات فرمانداری اهر برگزار شد، با اشاره به اینکه اغلب روستائیان از قطعی تلفن ثابت و عدم پوشش مناسب تلفن همراه گله مندند، گفت: چندی پیش نواقصات و مشکلات ارتباطاتی شهرستان های اهر و هریس در اختیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دادیم و وزیر نیز دستور دادند اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است که به همین خاطر طرح سؤال از وزیر ارتباطات را کلید زدیم.

وی بابیان اینکه بنده کارشناس ICT و سیستم های ارتباطاتی نیستم، گفت: مدیران و کارشناسان حوزه ICT و مخابراتی به خوبی می‌دانند که اهر و هریس از نظر آنتن دهی تلفن همراه و پوشش مناسب تلفن همراه مشکل دارد و در جاده اهر – تبریز که اعلام می کنند کاملاً تحت پوشش است، نقاط کور داریم.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تصریح کرد: کسی منکر خدمات دولت در حوزه زیرساخت‌ های ارتباطاتی نیست اما چون مطالبات و توقعات مردم نسبت به گذشته بالا رفته، می‌ بایست به این مشکلات که از نظر مدیران دولتی مشکلات ریزی است رسیدگی کنند.

عبدالهی در ادامه با ذکر اینکه متأسفانه پاسخی قانع‌ کننده به سه درخواست اصلی روستائیان شامل آب، اشتغال و اینترنت نمی‌ توان داد، گفت: دولت با توجه به اینکه منابع مالی محدودی دارد، نه می‌ تواند اشتغال زایی کند و نه می تواند آب تأمین کند ولی باید در ایجاد زیرساخت‌ ها تعللی صورت نگیرد.

وی با تأکید بر اینکه حوزه ICT می‌ تواند منبعی برای اشتغال‌ زایی باشد، افزود: مدیران وزارت ارتباطات حداقل می‌ توانند به خواسته‌ های مردم اهر و هریس که کمترین توقع آنها است، پاسخ مثبت داده و مشکلاتشان را رفع کنند تا خدای‌ ناکرده نگویند دولت به روستائیان بی‌ توجهی می‌ کند.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در پایان بر لزوم رعایت انصاف و عدالت وزارت ارتباطات در خدمات‌ رسانی به شهرستان‌ ها و استان‌ ها تأکید کرد و گفت: امیدواریم وزارت ارتباطات وقتی می‌ خواهد خدماتی ارائه دهد، بین اهر و هریس با دیگر شهرستان‌ ها از سایر استان‌ ها تفاوتی قائل نشود.