به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل حیدریان در جلسه شورای ICT اهر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه مخابرات و سایر سازمان‌ ها بازوان اجرایی وزارتخانه هستند و هر زمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صلاح بداند و دستور دهد، سازمان‌ ها پروژه اجرا می‌ کنند، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران علی رغم این‌که از سال ۸۸ خصوصی‌ سازی شده اما هنوز در دل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگاه ویژه‌ ای دارد به‌ طوری که هنوز اغلب مردم و حتی نمایندگان نیز وزارت ارتباطات را به نام وزارت مخابرات می‌ شناسند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت و وظایف شرکت مخابرات ایران تعریف‌ شده است، افزود: در جاهایی که اجرای پروژه‌ ای به پیمانکار واگذار شده، مخابرات هیچ نقشی ندارد و سازمان‌ های زیرمجموعه وزارت ارتباطات پروژه ها را اجرا می‌ کند.

مدیرکل امور مجلس شرکت مخابرات ایران ادامه داد: بخش عمده‌ ای از اعتبارات برای اجرای پروژه‌ های جدید و یا رفع نواقصاتی همچون عدم پوشش مناسب تلفن همراه در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

حیدریان با ذکر اینکه یکسان خواندن اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و … جفا در حق مخابرات است، گفت: شاید وزارت ارتباطات بخواهد پروژه‌ هایی را اجرا کند اما اگر مخابرات نباشد هیچ پروژه‌ ای نتیجه نمی‌ دهد.

وی تصریح کرد: ارائه گزارش از اقدامات و نواقصات توسط مدیران مخابرات شهرستان‌ ها و استان‌ ها به مسئولان محلی مخالفت با وزارت ارتباطات نیست بلکه مخابرات نیز معتقد است تا مشکلات و نواقصات از راه درست حل و فصل شود.

مدیرکل امور مجلس شرکت مخابرات ایران در پایان با تأکید بر اینکه این شرکت برای رفع مشکلات ارتباطاتی روستاهای اهر و هریس آمادگی دارد، خاطرنشان کرد: اگر مشکلی از مشکلات روستاهای اهر و هریس به دست مخابرات حل می‌ شود، یقیناً از همکاری و تلاش دریغ نمی‌ کنیم لذا مشکلات مطرح‌ شده همه قابل‌حل هستند.