مدیرکل امور مجلس شرکت مخابرات ایران:

مخابرات و سازمان‌ های تابعه، بازوان اجرایی وزارت ارتباطات هستند

مدیرکل امور مجلس شرکت مخابرات ایران گفت: مخابرات و سایر سازمان‌ ها بازوان اجرایی وزارتخانه هستند و هر زمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صلاح بداند و دستور دهد، سازمان‌ ها پروژه اجرا می‌ کنند.

مخابرات و سازمان‌ های تابعه، بازوان اجرایی وزارت ارتباطات هستند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل حیدریان در جلسه شورای ICT اهر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه مخابرات و سایر سازمان‌ ها بازوان اجرایی وزارتخانه هستند و هر زمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صلاح بداند و دستور دهد، سازمان‌ ها پروژه اجرا می‌ کنند، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران علی رغم این‌که از سال ۸۸ خصوصی‌ سازی شده اما هنوز در دل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگاه ویژه‌ ای دارد به‌ طوری که هنوز اغلب مردم و حتی نمایندگان نیز وزارت ارتباطات را به نام وزارت مخابرات می‌ شناسند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت و وظایف شرکت مخابرات ایران تعریف‌ شده است، افزود: در جاهایی که اجرای پروژه‌ ای به پیمانکار واگذار شده، مخابرات هیچ نقشی ندارد و سازمان‌ های زیرمجموعه وزارت ارتباطات پروژه ها را اجرا می‌ کند.

مدیرکل امور مجلس شرکت مخابرات ایران ادامه داد: بخش عمده‌ ای از اعتبارات برای اجرای پروژه‌ های جدید و یا رفع نواقصاتی همچون عدم پوشش مناسب تلفن همراه در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

حیدریان با ذکر اینکه یکسان خواندن اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و … جفا در حق مخابرات است، گفت: شاید وزارت ارتباطات بخواهد پروژه‌ هایی را اجرا کند اما اگر مخابرات نباشد هیچ پروژه‌ ای نتیجه نمی‌ دهد.

وی تصریح کرد: ارائه گزارش از اقدامات و نواقصات توسط مدیران مخابرات شهرستان‌ ها و استان‌ ها به مسئولان محلی مخالفت با وزارت ارتباطات نیست بلکه مخابرات نیز معتقد است تا مشکلات و نواقصات از راه درست حل و فصل شود.

مدیرکل امور مجلس شرکت مخابرات ایران در پایان با تأکید بر اینکه این شرکت برای رفع مشکلات ارتباطاتی روستاهای اهر و هریس آمادگی دارد، خاطرنشان کرد: اگر مشکلی از مشکلات روستاهای اهر و هریس به دست مخابرات حل می‌ شود، یقیناً از همکاری و تلاش دریغ نمی‌ کنیم لذا مشکلات مطرح‌ شده همه قابل‌حل هستند.