به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در نشست فرمانداران استان آذربایجان شرقی، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: ضعف زیرساخت‌ های فنی در سامانه‌ های الکترونیک، تمرکزگرایی و عدم تفویض اختیار به استان‌ ها و برخی ناهماهنگی‌ های بین دستگاهی از جمله عوامل تشدید مشکلات در شرایط فعلی است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این مشکلات که بسیاری از آنها هم خارج از اختیار استان است ما به عنوان مدیران دولتی همه تلاش خود را برای حمایت از فعالان اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی استان به کار گرفته‌ ایم.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه باید نسبت به بهبود شرایط امیدوار باشیم و به مردم هم امید بدهیم، افزود: در این شرایط سخت برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی ما با تمام ظرفیت کار می‌ کنند که امیدوارکننده است؛ البته مشکلاتی هم در بخش تولید هست که باید با مدیریت صحیح حل شود.

خدابخش اظهار داشت: بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی در اثر فشارهای خارجی و تحریم‌ هاست؛ در داخل کشور هم موانعی برای دولت ایجاد می‌شود که همه این عوامل باید در نظر گرفته شود.

خدابخش با تأکید بر حضور مستمر فرمانداران در واحدهای صنعتی و تولیدی و رصد وضعیت آنها، گفت: بهترین کاری که در این شرایط باید انجام دهیم کمک به تأمین مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است.

وی، روند پرداخت تسهیلات اشتغال در استان را مطلوب توصیف کرد و گفت: سرمایه‌ گذاری در شرایط کنونی خدمت بزرگی برای کشور است و همه باید تلاش کنیم تا تسهیلاتی که دولت برای توسعه و رونق تولید و اشتغال در نظر گرفته در اختیار سرمایه‌ گذاران قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به تحرکاتی که در فضای مجازی برای ایجاد اخلال در آرامش جامعه صورت می‌ گیرد، فرمانداران استان را به حضور دائمی و سازنده در بین مردم، بالا بردن سعه صدر و پذیرش انتقادها و گلایه‌ های مردم و آگاهی کافی از مسائل و مشکلات جامعه توصیه کرد.