به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تجدید عهد و پیمان با امام حسین (ع) بزرگ ترین ثمره پیاده روی اربعین است، گفت: تمام هدفی که در حج باید به دست ‌آید، در پیاده روی اربعین محقق می شود.

وی افزود: پیاده روی اربعین مولود انقلاب و بیداری اسلامی، نهضت امام خمینی (ره) و ثمره خون شهدا است.

امام جمعه اهر در ادامه از خدایی شدن سبک زندگی زائر امام حسین (ع) در ایام اربعین گفت و خاطرنشان کرد: زائر امام حسین (ع) در ایام اربعین، سبک زندگی جدید و بی بدیلی را تجربه می‌ کند، زیرا همه شئون و مناسبات در این ایام بر محور امام حسین (ع) شکل‌ گرفته و رنگ خدایی می‌ گیرد.

آیت الله حاجی زاده، انگیزه‌ ها را در اربعین حسینی دانست و ادامه داد: در اربعین انگیزه ها حسینی است و به عشق امام حسین (ع) تحمل سختی‌ ها آسان می‌ شود، شیعیان بر محور امام خود، به مقام ایثار و فداکاری، بذل و بخشش نسبت به یکدیگر می‌ رسند و سبک زندگی حسینی را تجربه می‌ کنند.

وی همچنین یادآور شد: سبک زندگی حسینی سبک زندگی با محوریت دین، عاقلانه، همگام با حیا و عفاف، همراه با حسن خلق و رعایت ادب است.

امام جمعه شهرستان اهر در پایان با اشاره به فرموده امام جعفر صادق (ع) که می فرمایند “هر کسی که خداوند خیرش را بخواهد، حب امام حسین (ع) و حب زیارتش را در قلب او می اندازد”، تاکید کرد: اربعین فرصتی بی نظیر است تا انسان‌ های شیفته عدالت و انسانیت بتوانند خود از نزدیک بخشی از حقیقت و حقانیت اسلام و تشیع را که در شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان و یارانش تجلی یافته شاهد باشند.