دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ضمن قدردانى از زحمات و خدمات استانداران ١١ استان از جمله آذربایجان شرقی، در احکام جداگانه ای یکى از معاونان این استانداران را که مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌ شدند به عنوان سرپرست استانداری منصوب کرد.

بر این اساس، جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تا تعیین استاندار جدید به عنوان سرپرست این استانداری منصوب شد.

جواد رحمتی دانش‌ آموخته کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه علم و صنعت و دکترای مدیریت ساخت در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، از جانبازان هشت سال دفاع مقدس با سابقه بیش از ۴۰ ماه حضور در جبهه‌های جنگ است که پیش از این در مسئولیت‌های مختلف عمرانی در سازمان‌ها و نهادهای مختلف خدمت کرده است.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان به مدت ۵ سال در دولت اصلاحات و ۴ سال در دولت تدبیر و امید، مسئولیت دفتر فنی استانداری‌های ایلام، زنجان و آذربایجان شرقی به مدت ۸ سال، معاونت اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، مدیرعامل شرکت خاکریز آب وابسته به شهرداری تهران و معاونت فنی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران از مهم‌ترین سوابق اجرایی وی به شمار می‌رود.

فعالیت در بخش‌های مختلف جهاد سازندگی به مدت ۸ سال، طراحی و مدیریت پروژه‌های عمرانی در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، زنجان و ایلام و تدریس در رشته‌های معماری، عمران و شهرسازی به مدت ۱۶ سال از دیگر فعالیت‌های وی محسوب می‌شود.

رحمتی از ۱۹ خرداد ماه سال جاری از سوی وزیر کشور به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی منصوب شده بود.