به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس رضا شریفی گفت: به زودی آگهی جذب نیرو برای این کارخانه از طریق فراخوان عمومی آگهی خواهد شد تا این افراد قبل از شروع به کار کارخانه، آموزش های لازم را دیده و برای افتتاح کارخانه آماده شوند.

وی با اعلام اینکه در سال ۱۳۹۸ از کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر بهره برداری خواهد شد، گفت: در راستای تأمین آهک هیدراته مورد نیاز معدن مس سونگون، کارخانه آهک هیدراته وابسته به این مجتمع در شهرک صنعتی اهر عملیات اجرایی خود را آغاز کرده و تمام تجهیزات و ماشین‌آلات این کارخانه عظیم از خارج خریداری و به ایران حمل شده که هم اکنون نیز این ماشین آلات در بندر هستند و به محض ترخیص جهت نصب به محل کارخانه منتقل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مس آذربایجان در ادامه با اشاره به اینکه معدن مس مزرعه یکی از معادن قدیمی شهرستان اهر و منطقه ارسباران است، گفت: جدیداً بر اساس مطالعه انجام شده و نتایج آنالیز شده آن ذخایر قابل توجهی برای برداشت روباز در معدن مس مزرعه شناسایی شده است.

مهندس شریفی همچنین گفت: امیدواریم با تأمین قسمتی از  مواد اولیه مورد نیاز کارخانه معدن مزرعه از این معدن و مابقی از مس سونگون توجیه اقتصادی لازم را برای ادامه فعالیت این مجموعه معدنی بیش از پیش داشته باشد.

منبع: فارس