به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رمان سکوت بهشتی نوشته مهدی شنابی در ۴۴۰ صفحه به قطعی رقعی و با شمارگان هزار نسخه از سوی انتشارات پرسمان در تهران منتشر شد.

این کتاب به «همه رهپویان، عاشقان وطن و آزادمردانی که دغدغه پیشرفت زادگاه خود دارند»، تقدیم شده است.

نویسنده کتاب سکوت بهشتی با اشاره به مراحل تحریر و انتشار این کتاب که سال ها زمان برده است، اظهار داشت: این کتاب حاصل ۲ سال زحمت است که در سال های ۹۴ تا ۹۵ نوشته شده است.

مهدی شنابی افزود: پس از تکمیل کتاب اولین شخصی که کتاب در اختیارشان قرار گرفت، بانوی رمان آذربایجان بودند. سرکار خانم فرخ زاد(آخوندزاده اهری) به اندازه خود نویسنده روی این کتاب کار کرده و زحمت تصحیح آن را کشیده اند که نهایتاً مقدمه این کتاب به قلم این نویسنده معروف تحریر و افتخار بزرگی را برای سکوت بهشتی رقم زد. زبانم قاصر است که چگونه باید از این بانوی محترم تشکر کنم!

خبرنگار اهری با تاکید بر زمان بر بودن پذیرش انتشار کتاب از سوی موسسه انتشارات بین المللی پرسمان و سختی ها در این مرحله، خاطر نشان نمود: کتاب را تابستان سال ۹۶ تحویل انتشارات پرسمان داده ام. چون پرسمان انتشارات تخصصی و بین المللی برای رمان است و من نویسنده ناشناسی برای این مجموعه بودم؛ به همین سبب کارشناسان مختلفی روی کتاب نظر داده و تایید نموده اند تا اینکه موفق به اخذ پذیرش انتشار از این موسسه شد. بازار بد کاغذ و وضعیت آشفته اقتصادی اخیر در نشر، عامل دیگری بود که به زمان حساس برخوردیم و باعث تاخیر بیشتر در چاپ شد. پرسمان در اکثر نمایشگاه های تخصصی رمان جهان از جمله در آلمان و آمریکا حضور فعال دارد و برایم افتخاری بود که اولین اثرم در قالب رمان از این موسسه منتشر شود. جا دارد از آقای صابر منیری مدیرمسئول متخصص و پراستعداد انتشارات وزین پرسمان تشکر کنم که کمال لطف ایشان و همکاران شان در انتشار این کتاب مبذول شد.

این نویسنده درباره درون مایه کتاب حاضر عنوان کرد: شخص اول کتاب پسری عجول اما صادق، تیز و تلاشگر در اهر است که برای رسیدن به اهدافش و نیز از بین بردن محرومیت های زادگاهش  می خواهد ره صد ساله را یک شب بپیماید… اما داستان فقط در اهر نمی ماند و به سایر نقاط کشور هم کشیده می شود. شخص اول داستان در این راه با موانعی برخورد می کند که با خیانت ها و بدعهدی های عجیبی روبرو می شود و از سوی بدخواهان دوست نما آسیب هایی می بیند. داستان بستری عاشقانه دارد اما با قالبی از رویکردهای اجتماعی، انتقادی، اخلاقی و پرداخت به آداب و رسوم ورق می خورد. این پسر با مشکلات خانواده و احساسات عاطفی اش نسبت به دو دختر در داستان برخورد می کند و در بین انتخاب دختر شیرازی و دخترعمویی که با جریانات داستان وارد ماجرا شده؛ سردر گمی های بسیاری را پیدا می کند و در نتیجه سیر قصه کشش دار می شود. لابه لای داستان پر است از حوادث از جمله اشاراتی به زلزله ارسباران و سایر نکات اخلاقی و فرهنگی مثل پردازش در پرده هایی احساس به شهدا و علمای ارسباران که سعی شده داستان خالی از  آموزه ها و تجربه ها نباشد.

شنابی متولد ۱۳۶۷ در شهرستان اهر است. وی کارشناس مهندسی معدن است و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت را از دانشگاه تبریز اخذ نموده است. از ۱۵ سالگی پا به عرصه روزنامه نگاری و نویسندگی در جراید نهاده که این حرفه را تا اکنون ادامه داده است. اولین اثر منتشر شده وی به نام «اطلس سبز»(مجموعه قطعات ادبی) توسط دانشگاه آزاد اسلامی در انتشارات یاس نبی(سال ۸۶) منتشر شده است. وی همچنین کارشناس فنی بنیاد تحقیقات صنعتی شمالغرب زیر نظر ایمدرو است.