به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عزیز عزیزی در گفتگو با خبرنگارارن با اشاره به اینکه بزرگ‌ ترین پروژه گازرسانی منطقه ارسباران هم‌ زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اهر به بهره‌ برداری می‌رسد، گفت: فاز دوم خط انتقال ۱۶ اینچ گاز اهر – ورزقان منشعب از خط صادراتی ارمنستان با صرف اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در فجر سال جاری افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار “افتخار به گذشته و امید به آینده” برگزار می شود، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن ذخایر گازی جزو کشورهای برتر دارای ذخایر گازی در جهان محسوب می شود.

رئیس اداره گاز اهر ادامه داد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی علی رغم اینکه ذخایر گازی فراوانی داشتیم اما تعداد اندکی از شهرها و بخشی از مردم پایتخت از گاز طبیعی بهره‌ مند بودند ولی اکنون به برکت نظام و انقلاب اسلامی مردم شرق تا غرب از شمال و تا جنوب از نعمت گاز طبیعی بهره‌ مند شده‌ اند.

عزیزی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری اهر از نعمت گاز طبیعی بهره‌ مند هستند، گفت: خوشبختانه با همت همکاران اداره گاز اهر و همکاران ستادی ۹۶ درصد جمعیت روستایی شهرستان اهر از گاز طبیعی استفاده می‌ کنند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال گذشته بر اثر عدم رعایت موارد ایمنی شاهد وقوع ۲ حادثه ناگوار در شهرستان اهر بودیم که در این حوادث ۳ تن از همشهریان جان خود را از دست دادند.

رئیس اداره گاز شهرستان اهر یادآور شد: بارها شرکت گاز از طریق رسانه ملی و فضای مجازی به مردم توصیه می‌ کند تا اگر قصد خروج از منزل و مسافرت دارند پیش از سفر از بسته بودن شیرهای اصلی گاز اطمینان حاصل کنند ولی در حوادث سال گذشته در اهر که ۲ کشته بر جای گذاشت، توجهی به این موضوع نشده بود.

عزیز عزیزی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه به لحاظ این‌ که همشهریان موارد ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز را رعایت کرده‌ اند از ابتدای سال جاری تا به امروز حوادث در شهرستان اهر رخ نداده و فقط تاکنون تنها ۵ مورد آتش‌ سوزی جزئی گزارش‌ شده است.