به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صالح هوشیار در نشست دوره ‌ای شورای سازمان همیاری شهرداری های استان، بودجه مصوب این سازمان در سال جاری را ۴۱۰ میلیارد ریال کرد و گفت: تاکنون ۶۰ درصد بودجه سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان شرقی برای سالجاری محقق شده است و انتظار می رود تا پایان سال این رقم به ۷۵ درصد برسد.

وی افزود: بودجه مصوب این سازمان برای سال آینده ۴۰۰ میلیارد ریال است که تلاش می کنیم با همکاری همکاران سازمان و با اتخاذ رویکردی جدید برای تحقق کامل و فراتر از آن اقدام کنیم.

وی از آغاز دو پروژه مشارکتی توسط سازمان همیاری شهرداری آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: اجرای این پروژه ها از ابتدای سال ۹۸ آغاز و در بازه زمانی ۳۶ ماهه به اتمام خواهد رسید.

هوشیار گفت: با توجه به وضعیت امروز شهرداری ها در حوزه درآمدی، بهترین راهکار برای برون رفت از وضعیت کنونی سوق دادن این نهادهای عمومی به سمت کسب درآمدهای پایدار است و این موضوع جزء با تعریف پروژه های مشارکتی مقرون به صرفه میسر نخواهد شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: شهرداران استان عملکرد خود را از طریق رسانه ها برای مردم تبیین کنند و در معرض نمایش مردم قرار دهند.

مرتضی علیخانی با بیان اینکه شهرداران باید به شبهات مطرح شده علیه نظام پاسخ مستدل و مستند بدهند، افزود: عدالت پایه و اساس جمهوری اسلامی است و خوشبختانه با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات بسیار ارزنده ای در این حوزه انجام شده است.

وی ادامه داد: ایجاد شبکه آبرسانی در تمام روستاها، تبدیل اکثر شهرستان های استان به شهرستان سبز و بهره مندی اکثر روستاها از نعمت گاز طبیعی نمونه کوچکی از دستاوردهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان شرقی است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از ماشین آلات معاونت عمرانی استانداری و سازمان همیاری توسط شهرداری های استان، گفت: انتظار می رود شهرداران در استفاده و خرید ماشین آلات جدید وضعیت های فعلی را به دقت مورد ارزیابی قرار داده و انجام فعالیت های مقرون به صرفه و مفید به مردم را در سرلوحه اهداف خود قرار دهند.

رضا طوسی در پایان با تاکید بر لزوم افزایش تعامل دو جانبه شهرداری های استان و سازمان همیاری و همچنین حمایت هرچه بیشتر این سازمان از شهرداری های مختلف، افزود: استفاده از مشاوران سرمایه گذاری توسط شهرداران یکی از انتظارات ماست تا از زیان ده بودن پروژه ها در شهرداری های استان جلوگیری شود.