به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جشن انقلاب اسلامی جامعه عشایری که در روستای باللی قشلاق شهرستان اهر برگزار شد، با ذکر اینکه بیشترین توجه دولت تدبیر و امید معطوف به روستاها بوده است، گفت: اعتبارات روستاها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به طور میانگین تا سه برابر افزایش یافته و افتخار دولت این است که به روستاهای فاقد دهیاری نیز اعتبارات تخصیص داده شد تا روستاهای فاقد دهیاری نیز از حیث توسعه، عمران و آبادانی پیشرفت کنند.

وی تصریح کرد: در طول ایام الله دهه فجر ۷۶ پروژه عمرانی، خدماتی، آموزشی، رفاهی و گردشگری در شهرستان اهر آماده بهره برداری شده و مجموع اعتباراتی که برای این پروژه‌ها هزینه شده ۷۷ میلیارد تومان است.

فرماندار اهر در ادامه از افتتاح معدن مس انجرد با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: معدن مس انجرد یکی از بزرگ ترین پروژه های معدنی در شهرستان اهر است که بخش خصوصی در این پروژه عظیم ۵۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

محمودی در واکنش به اینکه برخی ها تحریم‌ های ناجوانمردانه و ظالمانه را به دولت ربط می‌ دهند، گفت: دولت برای آن‌ که مردم در تحریم‌ ها دچار مشکل نشوند از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌ کند و در واقع تحریم‌ ها نه تنها ارتباطی به دولت تدبیر و امید ندارد بلکه این دولت میراث‌ دار تحریم‌ هایی است که از گذشته تحمیل شده و آنهایی که می‌ گفتند تحریم‌ ها کاغذ پاره هستند امروز توان پاسخگویی ندارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه آمریکا با هر ترفند و حیله‌ ای می‌ خواهد ملت و دولت جمهوری اسلامی را زمین‌ گیر کند ولی قطعاً نخواهد توانست، خاطرنشان کرد: مقاومت ملت ایران در طول چهل‌ سال گوشه‌ ای از اراده پولادین را نشان داده و یقیناً پیروز نهایی میدان مقابله با استکبار و استعمار، ملت ایران خواهند بود.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه اظهار داشت: جامعه عشایری در طول ۴۰ سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ ای دارند.

زاهد محمودی ضمن اشاره به اینکه با گذشت چهل‌ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، جامعه عشایری همچنان پشتیبان انقلاب، نظام اسلامی، ولایت‌ فقیه و دولت هستند، افزود: انقلاب اسلامی در طول این چهل‌ سال دستاوردهای بسیاری داشته و مهم‌ ترین آن امنیت پایدار است.

وی، نقش جامعه عشایری در تامین امنیت مرزها و تولید در کشور را بی‌ بدیل و بی‌ نظیر دانست و گفت: امنیت پایدار کشور نتیجه فداکاری هزاران شهید در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران پساانقلاب است.

فرماندار اهر در ادامه خطاب به عشایر گفت: شما در طول چهل‌ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده‌ اید که به حق در اقتصاد کشور تاثیرگذار بوده‌ اید و چرخ اقتصادی منطقه، استان و کشور را شما جامعه عشایری به حرکت در می‌ آورید.

زاهد محمودی در پایان با بیان اینکه همت و پشتکار جامعه عشایری در زمینه تولید پروتئین، کشور را بی‌ نیاز و خودکفا کرده است، گفت: اگر جامعه عشایری تولیدکننده نبود شاید اکنون ایران به بزرگ‌ ترین واردکننده در منطقه تبدیل می‌ شد و در واقع جامعه عشایری به شعار خودکفایی در تولید نیازهای کشور تحقق بخشیده‌ اند.