به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر تقویمی در گفتگو با خبرنگاران گفت: مهاجرت روستائیان به شهرها یکی از دغدغه های مسئولین و معضلات اجتماعی در شهرها می باشد که باید در رفع این معضل اقدامات اساسی انجام گیرد.

وی از راه‌ های اصلی مقابله با معضل مهاجرت از روستاها به شهرها را حمایت دولت از روستائیان و اعطای تسهیلات بانکی در جهت ایجاد اشتغال و فعالیت‌های تولیدی بزرگ و کوچک در مناطق روستایی می‌باشد.

تقویمی بر پرداخت تسهیلات بانکی به ویژه در امر بهسازی مساکن و وام ازدواج جوانان روستایی از سوی مسئولان و دولت تأکید کرد و گفت: روسای شعب بانکها باید برای ارائه راهکارهای مناسب در جهت جذب حداکثری اعتبارات شهرستانی و اعطای تسهیلات به متقاضیان چه در شهر و روستا مکاتبات و برنامه‌های مدونی با مدیریت‌های شعب استانی به عمل آورند.

فرماندار هریس در پایان به مشکل روستائیان در اخذ تسهیلات بانکی نیز اشاره کرد و افزود: روستائیان در گرفتن وام و یا اخذ تسهیلات بانکی بدلیل عدم امکان معرفی ضامن کارمند یا وثیقه ملکی شهری دچار مشکل شده و این مشکل باعث می شود روستائیان در ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری و ماندن در روستاها دلسرد شوند و باید در رفع این مشکل اقدامات و حمایت‌های عملی انجام گیرد.