اخبار منطقه ارسباران » اقتصادی
کد خبر : 29137
چهارشنبه - 1 اسفند 1397 - 10:56
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی:

عملیات اجرایی کارخانه نفلین سینیت کلیبر با حضور وزیر صمت آغاز می ‌شود

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی کارخانه نفلین سینیت کلیبر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

عملیات اجرایی کارخانه نفلین سینیت کلیبر با حضور وزیر صمت آغاز می ‌شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، قلی الله قلی زاده از آغاز عملیات اجرایی کارخانه نفلین سینیت کلیبر با حضور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: در جریان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان کلیبر، کارخانه نفلین سینیت در یوزبند کلیبر کلنگ ‌زنی می ‌شود.

وی افزود: شرکت سرمایه ‌گذاری چینی با مشارکت سرمایه ‌گذار اصفهانی کارخانه نفلین سینیت کلیبر را احداث می ‌کنند.

نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس همچنین گفت: شرکت چینی و سرمایه ‌گذار اصفهانی به صورت مشترک با رقمی بالغ‌ بر ۲ میلیارد دلاری در کارخانه نفلین سینیت کلیبر سرمایه ‌گذاری کرده ‌اند.

الله قلی زاده ادامه داد: کارخانه نفلین سینیت کلیبر برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ‌زایی می ‌کند و طبیعی است که هر کارخانه غیر از افرادی که به صورت مستقیم اشتغال دارند برای تعدادی نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال ‌زایی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: کارخانه نفلین سینیت فعلی شهرستان کلیبر که در حالت خشک فعالیت دارد به نوعی برای محیط زیست آسیب ‌هایی داشت ولی در کارخانه نفلین سینیت جدید که سرمایه ‌گذار خارجی و داخلی در آن مشارکت دارند به صورت تَر تولید خواهند داشت به محیط زیست هیچ آسیبی نمی ‌رساند.