به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مجتبی صادقی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه سومین جشنواره شعر و موسیقی عاشیقلار ارسباران به میزبانی شهرستان ورزقان در فروردین ماه سال ۹۸ برگزار می شود، گفت: ارج نهادن به مقام هنرمندان و نویسندگان، تولید آثار فاخر در شاخه شعر و موسیقی، حمایت از موسیقی بومی محلی، ارج نهادن به آداب و سنن روستایی، ایجاد فضای نشاط و شادابی در بین مردم از جمله مهمترین اهداف این جشنواره است.

وی افزود: شناسایی هنرمندان برجسته، حفظ آداب و رسوم منطقه ارسباران، آشنایی با موسیقی های بومی محلی و شناساندن مناطق زیبای ارسباران از دیگر اهداف این جشنواره و زمینه ای برای رشد و ارتقای فرهنگ و هنر این مناطق است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورزقان در ادامه خاطرنشان کرد: این جشنواره با موضوع مدح ستایش پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) با حضور هنرمندانی از شهرستان های ورزقان، اهر، هریس، کلیبر، جلفا، خداآفرین و هوراند برگزار خواهد شد.

صادقی همچنین گفت: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا تاریخ ۱۸ فروردین ۹۸ در قالب لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره به آدرس شهرستان ورزقان ، خیابان امام، خیابان دانش، جنب دادگستری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورزقان و یا به پست الکترونیکی varzeghan.azarsh@farhangmail.ir ارسال نمایند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۵۵۲۷۶۱ -۰۴۱ تماس حاصل فرمایند.

وی در پایان با بیان اینکه حداکثر ۲ اثر در هر بخش پذیرفته می‌ شود و آثار ارسالی به شرکت کنندگان عودت داده نخواهد شد، گفت: آثار موسیقی بصورت لوح فشرده و با معرفی نفرات و نام اثر پذیرفته می شود و حضور برگزیدگان در مراسم اختتامیه الزامی است.