به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر بهبود جعفری در گفتگویی ضمن اعلام اینکه با تلاش صورت گرفته، بالاخره بازگشت سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده مورد تصویب مجلس قرار گرفت، گفت: از ابتدای سال تاکنون چندین جلسه فشرده با کمیسیون های شوراها، اقتصادی، تلفیق و هیئت رئیسه مجلس، فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس و سایر فراکسیون های فعال در مجلس و سازمان برنامه وب ودجه توسط اعضاء و رئیس شورای عالی استانها برگزار شده تا این موضوع در همین امسال حل گردد.

وی افزود: متاسفانه بدلیل نبود مدیریت واحد شهری، شهرداری در برخی از موضوعات وظائف سایر ارگانها را نیز انجام می دهد ولی بودجه کافی اختصاص نمی گیرد و عدم پرداخت سهم شهرداری ها از ارزش افزوده امسال فشار مضاعفی بر شهرداری های سراسر کشور وارد کرد.

عضو شورای شهر اهر خاطرنشان کرد: نظارت بر عملکرد شهرداری و انتقاد و اعمال وظایف قانونی جزو وظایف شوراها هست ولی در جای خود تمامی اعضای شورای عالی استانها  از حقوق شهرداری ها نهایت دفاع را کرده ایم که بازگشت سهم شهرداری ها از ارزش افزده یکی از این موارد کلان است.

جعفری بیان کرد: متاسفانه شهرداران شهرها بجای درآمد زایی به کمک های عطایی دولت و سهم شهرداریها از ارزش افزوده چشم دوخته اند که این امرموجب شده در مواقعی که پرداخت ها با مشکل روبرو می شود، شاکله شهرداریها از هم بپاشد.

وی گفت: طی سال جاری شاهد کاهشی در زمینه پرداخت مبلغ این مالیات به شهرداری ها و دهیاری ها بودیم که علت آن این بودکه در سال گذشته، سهم شهرداری‌ ها و دهیاریها از مالیات بر ارزش افزوده، برای سازمان هدفمندسازی یارانه‌ ها صرف شده بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استانها همچنین بیان کرد: با رایزنی و مکاتبات رئیس و اعضای شورا ی عالی استانها با نمایندگان، توانستیم سهم شهرداری‌ها و دهیاریهای را به میزان ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به این نهادها برگردانیم که این مبلغ بزودی در سراسر کشور به این نهادها برگردانده می شود.

دکتر بهبود جعفری در ادامه گفت: برای امسال نیز طبق قانون هدفمند سازی یارانه ها و لایحه بودجه ۹۸ قرار شد از سهم مالیات بر ارزش افزوده استفاده شود که با تلاش رئیس و اعضای شورای عالی استانها و دفتر امور مجلس، توانستیم در کمیسیون تلفیق مسئولان را متقاعد کنیم سهم شهرداری ها که به ناحق در طرح هدفمند سازی صرف شده در قانون جدید ترمیم شود.

وی خاطرنشان کرد: با تصویب بند الف تبصره ۱۴ و جدول پیوست آن در قانون بودجه سال ۹۸، در صحن علنی مجلس، امسال سهم شهرداریها و دهیاریها از مالیات بر ارزش افزوده مستقیما به حساب آنها واریز می شود.

عضو شورای شهر اهر در پایان گفت: بخاطر عدم خلاقیت و مدیریت درکسب درآمد از خدمات و سرمایه گذاری مبلغ واریزی توسط شهرداری ها اکثرا به امور جاری و پرداخت حقوق اختصاص داده می شود در حالیکه این منابع می توانست پشتوانه ای برای حل مشکلات کالبدی و عمرانی مدیریت شهری باشد.