به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر صادق رستمی مهر در گفتگو با خبرنگاران از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر اهر در سال آینده خبر داد و گفت: مطالعات تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر اهر انجام شده ولی چون نیاز به تملک اراضی داشتیم و قیمت آن بالا بود نتوانستیم تملک کنیم اما گزینه های متعددی برای احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر اهر در برنامه داریم.

وی با ذکر اینکه عملیات احداث تقاطع سه راه هریس در بزرگراه اهر – تبریز آغاز شده است، گفت: تقاطع ورزقان از بزرگراه اهر – تبریز بر روی قطعه اول جاده خواجه – ورزقان احداث می شود.

مدیر ساخت و توسعه راه های آذربایجان شرقی در خصوص تکمیل بزرگراه اهر – تبریز گفت: شاید در مورد عدم افتتاح بخشی از بزرگراه اهر – تبریز تناقض گویی مسئولان باشد ولی به لحاظ حجم بالای پروژه و اعتبار مورد نیاز، نمی توان زمان دقیق تکمیل این بزرگراه را گفت.

رستمی مهر با اشاره به این که بزرگراه اهر ـ تبریز ۹۰ کیلومتر طول دارد، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۷۴ میلیارد تومان با پیمانکاران بزرگراه اهر – تبریز قرارداد داریم و تا به امروز حدود ۱۳۳ میلیارد تومان آن کار شده است.

وی از تکمیل ۴۴ کیلومتر از بزرگراه اهر – تبریز خبر داد و گفت: ۴۶ کیلومتر از بزرگراه اهر – تبریز نیز در حال احداث بوده که به طور متوسط این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر ساخت و توسعه راه های آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت در پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه‌ های عمرانی و راه‌ سازی، گفت: در سال ۹۵ اعتبارات خوبی برای بزرگراه اهر – تبریز تخصیص یافت ولی در سال های گذشته اعتبارات به آن اندازه نبوده که پیمانکاران بتوانند جذب کنند.

جعفر صادق رستمی مهر به وعده‌های مسئولان ارشد استانی در رابطه با بهره‌ برداری از ۳۱ کیلومتر از بزرگراه اهر – تبریز تا پایان سال‌ جاری اشاره کرد و گفت: قرار بود تا پایان سال‌ جاری ۳۱ کیلومتر از بزرگراه اهر – تبریز به زیر بار ترافیکی رود ولی عوامل مختلف همچون شرایط جوی آب و هوا مانع از تحقق این وعده شد.

وی همچنین از آماده‌ سازی ۲۰ کیلومتر بزرگراه اهر – تبریز خبر داد و افزود: متاسفانه نبود منابع برای تامین ایمنی راه از جمله علائم راهنمایی و رانندگی و گاردریل نمی توانیم از بخش آماده شده بزرگراه اهر – تبریز استفاده کنیم.

مدیر ساخت و توسعه راه های آذربایجان شرقی در پایان با بیان این که بازگشایی ۲۰ کیلومتر آماده بزرگراه اهر – تبریز که دلیل نبود علائم و ایمنی بلاتکلیف مانده نیاز به اعتبار ۴ میلیارد تومانی دارد، گفت: نماینده اهر و هریس پیگیر هستند و ما امیدواریم تا پایان سال جاری با تامین اعتبار مورد نیاز بخش آماده شده بزرگراه اهر – تبریز را بازگشایی کنیم.