به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی جهانگیری در جلسه بررسی مشکلات تعدادی از واحدهای خودروسازی استان آذربایجان شرقی گفت: برای گذر از شرایط سخت اقتصادی همه باید دست به دست هم دهیم که از این رو انتظار می رود بانک ها و واحدهای تولیدی از نگاه جزیره ای به حوزه اقتصاد بپرهیزند.

وی اظهار کرد: حفظ اشتغال موجود و تلاش برای ایجاد اشتغال جدید از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در شرایط فعلی است و باید بادل و جان در خدمت تولیدکنندگان و صنعتگران باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: انتظار داریم بانک‌ ها، واحدهای تولیدی را به‌ عنوان شرکای تجاری خود در نظر بگیرند و همکاری تمام‌ عیاری برای حل مشکلات آنان داشته باشند.

جهانگیری همچنین خاطرنشان کرد: ما نه‌ تنها به‌ عنوان یک مسئول اداری بلکه به‌ عنوان یک شهروند در قبال بیکاری و معضلات ناشی از آن مسئول هستیم و همه باید در خصوص مسئولیت اجتماعی نقش خود را به نحو شایسته‌ ای در حفظ و ایجاد اشتغال ایفا کنیم.

وی در پایان از صنعت خودروسازی به‌ عنوان پیشران صنایع دیگر نام برد و گفت: خودروسازی به‌ عنوان یک صنعت پیشرو می‌ تواند دیگر صنایع استان از جمله قطعه‌ سازی، ماشین‌ سازی و … را توسعه دهد.