به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه میوه شب عید به حد کافی تأمین شده و از روز امروز، ۲۵ اسفند ماه ۹۷ در سطح استان آذربایجان شرقی عرضه می شود، گفت: میوه شب عید امسال همانند سال های قبل شامل دو قلم سیب و پرتقال است که توسط سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی به موقع تامین شده و در سردخانه های استان به حد کافی موجود است.

وی افزود: قیمت میوه‌ های تنظیم بازاری شب عید در استان‌ ها و شهرستان‌ های مختلف بر اساس وضعیت بازار هر منطقه متفاوت است و در آذربایجان شرقی بر اساس تصمیم کمیته راهبری، هر کیلوگرم پرتقال درجه یک شمال ۳۰۰۰ تومان و هر کیلوگرم سیب زرد و قرمز درجه یک ۵۴۰۰ تومان در غرفه های از پیش تعیین شده به مصرف کنندگان عرضه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: میوه های شب عید در ۱۵۲ غرفه سطح استان عرضه می شونذ که از این تعداد ۴۱ غرفه در سطح شهرستان تبریز و مابقی در سایر شهرستان ها است.

فتحی به خالص بودن وزن میوه ها هنگام خرید تاکید کرد و گفت: فروش میوه در محل غرفه های عرضه میوه به صورت خالص خواهد بود و وزن سبدها از وزن میوه ها کسر می شود و یا بر اساس مصوبه تعیین شده، به ازای هر جعبه پرتقال مبلغ ۱۵۰۰ تومان و هرجعبه سیب ۲۷۰۰ تومان از قیمت مشخص شده کسر می گردد.

وی به فرآیند نظارت بر محصولات میوه نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: فرآیند نظارت میوه های نوروزی، توسط تعاون روستایی آذربایجان شرقی و همچنین معاونت بازرسی سازمان صنعت و معدن استان از محل غرفه های عرضه خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در پایان گفت: خریداران در صورت مشاهده هرگونه تخلف و نارضایتی می توانند مراتب را از طریق شماره تلفن های ۱۲۴ و ۳۲۸۰۰۱۸۴ گزارش و یا به بازرسین مستقر یا سیار تعاون روستایی اعلام نمایند.