اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 29393
شنبه - 25 اسفند 1397 - 18:52
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

آغاز توزیع میوه های تنظیم بازار عید از امروز / اعلام قیمت میوه شب عید در آذربایجان شرقی / وزن سبدها از وزن میوه ها کسر می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: فرایند توزیع میوه های تنظیم بازار عید از امروز، ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ در سطح استان آذربایجان شرقی آغاز شد.

آغاز توزیع میوه های تنظیم بازار عید از امروز / اعلام قیمت میوه شب عید در آذربایجان شرقی / وزن سبدها از وزن میوه ها کسر می شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه میوه شب عید به حد کافی تأمین شده و از روز امروز، ۲۵ اسفند ماه ۹۷ در سطح استان آذربایجان شرقی عرضه می شود، گفت: میوه شب عید امسال همانند سال های قبل شامل دو قلم سیب و پرتقال است که توسط سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی به موقع تامین شده و در سردخانه های استان به حد کافی موجود است.

وی افزود: قیمت میوه‌ های تنظیم بازاری شب عید در استان‌ ها و شهرستان‌ های مختلف بر اساس وضعیت بازار هر منطقه متفاوت است و در آذربایجان شرقی بر اساس تصمیم کمیته راهبری، هر کیلوگرم پرتقال درجه یک شمال ۳۰۰۰ تومان و هر کیلوگرم سیب زرد و قرمز درجه یک ۵۴۰۰ تومان در غرفه های از پیش تعیین شده به مصرف کنندگان عرضه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: میوه های شب عید در ۱۵۲ غرفه سطح استان عرضه می شونذ که از این تعداد ۴۱ غرفه در سطح شهرستان تبریز و مابقی در سایر شهرستان ها است.

فتحی به خالص بودن وزن میوه ها هنگام خرید تاکید کرد و گفت: فروش میوه در محل غرفه های عرضه میوه به صورت خالص خواهد بود و وزن سبدها از وزن میوه ها کسر می شود و یا بر اساس مصوبه تعیین شده، به ازای هر جعبه پرتقال مبلغ ۱۵۰۰ تومان و هرجعبه سیب ۲۷۰۰ تومان از قیمت مشخص شده کسر می گردد.

وی به فرآیند نظارت بر محصولات میوه نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: فرآیند نظارت میوه های نوروزی، توسط تعاون روستایی آذربایجان شرقی و همچنین معاونت بازرسی سازمان صنعت و معدن استان از محل غرفه های عرضه خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در پایان گفت: خریداران در صورت مشاهده هرگونه تخلف و نارضایتی می توانند مراتب را از طریق شماره تلفن های ۱۲۴ و ۳۲۸۰۰۱۸۴ گزارش و یا به بازرسین مستقر یا سیار تعاون روستایی اعلام نمایند.