به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر تقویمی در جمع دهیاران این شهرستان، افزود: کمک دولتی به دهیاران شهرستان هریس از شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال ۹۲ به بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال در سال جاری رسیده که در این رابطه از دهیاران می خواهیم با ارائه طرح ها و ایده های نو سیمای روستاها را نشاط بخشیده و زمینه مهاجرت معکوس و تثبیت جمعیت موجود را فراهم آورند.

وی، ورود دهیاران به عرصه کارآفرینی و احداث کارگاه های کوچک را خواستار شد و آینده روستاها را در گرو کار و تولید بیشتر و همدلی و دلسوزی جمعی بیان کرد.

تقویمی، مشارکت حداکثری روستائیان در انتخابات را ضامن ورود افراد توانمند به بدنه شوراها و در نتیجه اتخاذ تصمیمات کاربردی برای توسعه و عمران روستاها دانست و از دهیاران خواست ضمن رعایت اصل بی طرفی نسبت به ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات اقدام کنند.

وی با اشاره به وضعیت خدمت رسانی به محرومین و طبقه کم درآمد شهرستان و تحت پوشش بودن دو هزار و ۸۷۶ خانوار توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) ، از برگزاری جشن نیکوکاری به عنوان فرصتی برای تقسیم شادی و رفاه در بین اقشار مختلف جامعه یاد کرد.

فرماندار هریس، از تدارک کامل جهاد کشاورزی شهرستان برای توزیع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و بذور اصلاح شده خبر داد و از دهیاران خواست ضمن اطلاع رسانی به روستائیان نسبت به آگاهی بخشی در خصوص کشت به موقع بهاره و لزوم اجرای کشت متناوب گندم و حبوبات و حذف آیش با این مدیریت همکاری کنند.

تقویمی، تولید ۴۱ هزار تن گندم در شهرستان را نمونه موفقی از کار و تلاش کشاورزان شهرستان با وجود وقوع خشکسالی های اخیر دانست و با اشاره به امکان افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی با کشت به موقع و استفاده مناسب از کودهای شیمیایی و آلی، از دهیاران خواست در این زمینه پیش قدم شده و الگوی شایسته ای برای روستاییان شهرستان باشند.