به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، باباپور گفت: از این تعداد حدود ۱۹۸ هزار و ۸۵۸ جلد سند در روستاها و ۱۹ هزار و ۲۲۸ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است.

وی تاثیر اجرای طرح سنددار کردن مالکیت روستایی در سطح استان را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: هویت بخشی به مالکیت خصوصی، کاهش مشکلات به ویژه برخوردها و اختلافات ملکی مربوط به اراضی، جذب تسهیلات مالی در روستاها و گسترش فیزیکی مبتنی بر برنامه‌ریزی از جمله تاثیرهای مثبت این طرح است.

باباپور، بهبود کیفیت مسکن روستایی، ارتقای جایگاه نهادهای محلی، تقویت و نظارت های دولت در مدیریت اراضی روستایی را از دیگر اثرهای مثبت طرح سنددار کردن مالکیت روستایی اعلام کرد.

وی یادآوری کرد: تلاش می شود تا با تمام توان یار و همراه مردم روستاها شد و برای عمران و آبادانی روستاها گام‌های موثر و اساسی برداشت و با خدمت بیشتر به محرومان و قشر ضعیف جامعه، ماندگاری روستائیان در روستاها را افزایش داد.

طبق آیین نامه اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب سال ۱۳۸۸، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری ادارات کل ثبت اسناد و املاک به خانه های مسکونی روستاییان سند مالکیت صادر می کند.