به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر محمدحسین صومی گفت: در صورت پیگیری های لازم از سوی مسئولان شهرستان آماده همکاری برای آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب الدین اهری با انتقال ساختمان شبکه بهداشت و درمان به محلی دیگر و راه اندازی مرکز مجهز سلامت اعصاب و روان در محل بیمارستان قدیم اهر هستیم.

وی تصریح کرد: در صورت اهتمام جدی مسئولان شهرستان و اقدامات عمومی برای آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب الدین اهری و انتقال ادارات از این محل، دانشگاه علوم پزشکی نیز آمادگی دارد به عنوان پیشگام در موضوع همکاری های لازم را در این خصوص با مسوولان ذی ربط انجام دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگی منطقه ارسباران و شهرستان اهر، گفت: بنده تحصیلات دبیرستانی تا مقطع دیپلم را در این شهرستان گذرانده و به نحوی به این آب و خاک و مردم شریف این منطقه مدیونم و به عنوان یک ارسبارانی خدمت به این منطقه واقعاً مستعد را به علت قابلیت‌ ها و نیازهای مردم منطقه در حوزه بهداشت و درمان یک وظیفه می‌ دانم.

دکتر صومی با اشاره به پیگیری‌ های مردمی در احیاء بیمارستان قدیم اهر که در گذشته پس از انتقال بیمارستان به محل جدید به هلال احمر تحویل شده است، یادآور شد: در این خصوص نیز در صورت واگذاری این محل به دانشگاه علوم پزشکی آمادگی داریم در کمترین زمان ممکن این محل بلا‌استفاده درمانی را به بزرگ‌ ترین مرکز جامع سلامت اعصاب و روان منطقه تبدیل و همه امکانات اعم از درمان سرپایی تا بستری را در این مکان ایجاد کنیم که در آینده به یک قطب تبدیل شود.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است که این منطقه مستعد بتواند از امکانات مختلف درمانی بهره‌ مند شود و در راستای مطالبات مردم تمام تلاش خود را در ارتقاء امکانات درمانی تا حصول نتیجه انجام خواهیم داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه تشخیصی “سی تی اسکن “یکی از نیازهای اساسی منطقه برای ارائه خدمات به بیماران منطقه بود و بیش از این، اهالی منطقه برای این‌ گونه موارد به مرکز استان مراجعه می‌ کردند که با راه‌ اندازی این مرکز در روزهای اخیر این مشکل مرتفع شد و خرید دستگاه” MRI” نیز در نوبت خرید سال ۹۸ قرار دارد.

منبع: فارس