به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد حسین پور در گفت و‌ گو با خبرنگاران با اعلام اینکه دفترچه های بیمه کاغذی با اجرای نسخه نویسی الکترونیکی حذف می شود، گفت: با اجرای این طرح دفترچه‌ های کاغذی حذف و بیمه‌ شدگان تنها با ارائه کد ملی خود می توانند از خدمات بیمه‌ ای استفاده کنند.

وی ضمن بیان اینکه تمامی زیرساخت های لازم برای اجرای نسخه نویسی الکترونیکی سرپایی در استان و شهرستان آماده است، گفت: برای اجرای این طرح مهم در شهرستان مشکلی نداریم و جامعه پزشکی شهرستان نیز با توجه به مزایای طرح قطعاً همکاری لازم را خواهند داشت.

رئیس اداره بیمه سلامت اهر در ادامه گفت: بر اساس این طرح پزشکان بدون نیاز به دفترچه کاغذی و تنها با ارائه کدملی بیمار خدمات مورد نیاز اعم از دارو، آزمایش، سونوگرافی، فیزیوتراپی و … را در سامانه تجویز و کد رهگیری ۵ رقمی به بیمه شده ارائه می‌ نمایند و بیمه شده نیز با ارائه کد مذکور به داروخان ه‌ها و مراکز پاراکلینیک خدمات مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.

حسن پور افزود: از مزایای این طرح عدم نیاز به کاغذ جهت صدور دفترچه، کاهش ایاب و ذهاب بیمه‌ شدگان به ادارات بیمه شهرستان‌ ها جهت تایید خدمات مورد نیاز، حذف هزینه چاپ و صدور دفترچه برای بیمه‌ شدگان، کاهش خطاهای پزشکی در تجویز دارو و خدمات و همچنین هنگام ارائه خدمات توسط مراکز و … خواهد بود.

وی همچنین از صدور دفترچه بیمه سلامت برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به تفاهم‌ نامه مابین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بیمه سلامت ایران، کلیه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت پوشش درمان سازمان بیمه سلامت ایران قرار می‌ گیرند.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان اهر ادامه داد: مددجویان عزیز شهرستان جهت دریافت دفترچه بیمه سلامت با در دست داشتن شناسنامه، کارت ملی و کارت کمیته امداد به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد اداره بیمه سلامت شهرستان اهر مراجعه فرمایند.

محمد حسین پور همچنین اظهار کرد: تا اول خرداد ۹۸ کلیه افراد و مددجویانی که توسط کمیته امداد به سازمان بیمه سلامت معرفی شده اند باید دفترچه درمانی سلامت اخذ نمایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیمه شدگان و همشهریان عزیز می توانند هرگونه نظر، پیشنهاد و انتقاد سازنده خود را در خصوص سازمان بیمه سلامت ایران توسط سامانه تلفنی ۱۶۶۶ ارائه نمایند.