اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » اقتصادی » سیاسی » فرهنگی
کد خبر : 30251
دوشنبه - 17 تیر 1398 - 00:55
شهردار اهر طی نشست خبری با خبرنگاران؛

برخی از اعضای شورا در عزل و نصب های شهرداری دخالت می کنند / امانت مردم را فدای زیاده خواهی ها نخواهم کرد

شهردار شهر تاریخی و فرهنگی اهر در نشست خبری با خبرنگاران گفت: برخی از اعضای شورای شهر اهر مقابل تصمیمات مدیریتی ایستاده اند و در عزل و نصب های داخلی شهرداری دخالت می کنند.

برخی از اعضای شورا در عزل و نصب های شهرداری دخالت می کنند / امانت مردم را فدای زیاده خواهی ها نخواهم کرد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس کمال امید در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت روز شهرداری ها و دهیاری ها و با حضور معاون‌ عمرانی و مدیران شعبات مختلف شهرداری اهر در محل دفتر شهردار برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی از اعضای شورای شهر اهر مقابل تصمیمات مدیریتی ایستاده اند و در عزل و نصب های داخلی شهرداری دخالت می کنند، گفت: برخی از اعضای شورای شهر اهر طی مصاحبه هایی دیدگاه های خود را به عرصه نمایش گذاشتند که هیچ از مطالبات این‌ عزیزان، دلسوزی به شهر و مردم نبوده است.

وی با بیان اینکه تخریب و القای نا امیدی در مردم بی انصافی است، افزود: به ضرس قاطع اعلام‌ می کنم که جلوی زیاده خواهی و منفعت طلبی برخی از شوراها خواهم ایستاد و امانت مردم را فدای زیاده خواهی ها نخواهم کرد.

شهردار اهر در خصوص طرح سؤال آقایان بابایی، علی اکبرزاده، سعادتی و جعفری که درباره بداخلاقی شهردار با ارباب رجوع است، گفت: همکاران دفتری و دیگر مسئولین شعبات حاضر در این‌ جلسه می توانند آزادانه نظر دهند که تاکنون کدام بداخلاقی را از شهردار مشاهده کرده اند ولی مردم بدانند که عضوی از شورا میخواست با پرتاب قندان در جلسه علنی و رسمی شورا، شهردار را تهدید کند.

امید در ادامه ضمن بیان اینکه عضوی از شورا در قبال اجرای حکم سازمان بازرسی می ایستد و علنا بیان می میکند که تا من شورا هستم نمی گذارم در خصوص ملک فلانی اجرای حکم شود، بیان نمود: مردم و رسانه ها آگاه باشند و بدانند منیت منتخبانشان در شورا به حدی رسیده است که می گویند اگر شهردار به جلسه شورا بیاید، ما غیبت خواهیم‌ کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: عضوی از شورا در خصوص رکود عمرانی در شهر گلایه می کند ولی هیچ گاه پاسخگو نیست که چرا لایحه های عمرانی شهرداری ماه های متمادی است در شورا تصویب نشده اند.

شهردار شهر تاریخی و فرهنگی اهر ادامه داد: عزیزانی در شورا از عملیات های عمرانی شاکی هستند که خود به مصوبه های عمرانی یا رای مثبت نمی دهند و یا مطرح شدن لایحه را از دستور کار شورا با فشار مغرضانه خارج می کنند.

کمال امید همچنین با اشاره به اینکه تاکنون کمیسیون های شورا جلساتی کاربردی نداشته و هیچ طرح و پیشنهادی برای شهرداری ارائه نشده، یادآور شد: عمده انرژی اعضای شاکی در شورا به فشار در عزل و نصب های داخلی، فشار در جهت کارگیری کارگران خودی بجای کار کردن در خدمات و فضای سبز در امور ستادی و اتلاف انرژی نیروی انسانی صرف شده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ۳ عضو شورای شهر اهر در مراجع ذیصلاح تفهیم‌ اتهام شده اند و از این موضوع نیز مقامات شهرستان در جریان هستند.

شهردار اهر در ادامه ضمن اشاره به جوسازی رسانه ای و تهمت زدن به اعضای موافق شورا و برخی اصحاب رسانه نیز گفت: افرادی با همراهی عده ای مغرض در داخل و خارج شهرداری ضمن اعمال فشارها از قبیل انتشار تهمت و افترا به اعضای موافق و همراه شورا و همچنین علیه رسانه ها در صددند فته سازی هستند و میخواهند با سخنان عامه پسند و دلسوزنمایی ها حقایق و‌ منفعت طلبی خود را پوشش دهند.

مهندس امید از نامشخص بودن وضعیت ۵ طرح تفکیک اراضی در صحن شورا خبر داد و افزود: علی رغم اینکه طرح های تفکیک اراضی درآمدزایی عمده و سطح بالا برای شهرداری دارد ولی تاکنون برای طرح های مذکور که جهت تصویب ارجاع به شورای شهر اهر ارجاع داده شده، پاسخی دریافت نشده است.

وی در خصوص ادعای برخی اعضا در موضوع عدم اطلاع از وضعیت مالی، ریز هزینه ها، درآمد، مخارج و بدهی های شهرداری گفت: بطور مرتب هر شش ماه یک بار بیلانی حاوی جزئیات و گزارش مالی به شورا ارائه شده و هر گونه ادعا درباره عدم اطلاع از امور مالی توسط شورا نا انصافی بوده و طبق اسناد و مدارک، آخرین بار اواخر اردیبهشت گزارش مالی به شورا ارائه شده است.

شهردار شهر تاریخی و فرهنگی اهر با اشاره به تعداد نیروهای شهرداری، از تعدیل و بازنشستگی حدود ۵۰ نفر از سال ۱۳۹۷ تا کنون خبر داد و گفت: از زمان حضور اینجانب در شهرداری، برخی از اعضای شورا اصرار بر وارد کردن نیروها و افراد خودی به این مجموعه دارند که مقاومت کرده ام و در اثر این مقاومت نیز تعداد نیرو به ۴۴۷ نفر کاهش یافته که عده ای تعدیل و عده ای نیز بازنشسته شده اند.

کمال امید در ادامه شکایت ها، اجراها و توقیف حساب ها توسط شاکیان خصوصی شهرداری را از مشکلات اصلی این‌ مجموعه خواند و تصریح کرد: از زمان حضورم در شهرداری تاکنون، تقریباً معدود ایامی بوده که حساب های مربوط به شهرداری در نزد بانک های عامل باز باشد.

وی همچنین گفت: در طی دو سال گذشته، اجرای احکام تنها متوجه وجوه نقد شهرداری نشده و تعدادی از املاک و دارایی های شهرداری نیز توقیف و مصادره شده است و‌ ما در روزهایی که گذشت حتی به پرونده هایی با موضوعات‌ حقوقی مربوط به سال ۱۳۶۵ و ادوار مختلف گذشته‌ شهرداری تاوان و غرامت داده ایم.

شهردار اهر در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ میلیارد ریال در سال ۹۷ و نزدیک‌ به ۸ میلیارد ریال تا نیمه اول تیرماه ۹۸ از دارایی های نقدی شهرداری اهر صرف پرونده های حقوقی، کیفری و اجرای احکام دادگستری بخاطر شکایت شاکیان‌ خصوصی شده است.