به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی در گفتگو با خبرنگاران گفت: هئیت وزیران در مصوبه شماره ۱۱۲۹۰ مورخ ۳۰/۰۱/۹۴، به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد بند ۸ اصلاحی ماده واحده قانون راجع به تأسیس شرکت شرکت‌ های صنعتی ایران، تصویب کرده‌ که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مجاز است نسبت به ایجاد شهرک صنعتی مس ورزقان در استان آذربایجان شرقی اقدام کند.

وی افزود: شهرک صنعتی مس با هدف جلوگیری از خام فروشی، ایجاد اشتغال، محرومیت زدایی، تولید ثروت و سرمایه گذاری کارآفرینان در صنایع پایین دستی مس در ورزقان ایجاد می شود.

فرماندار شهرستان ورزقان ادامه داد: شمش‌ های مس‌ تولیدی در طرح‌ های توسعه مس سونگون و کارخانه لیچینگ این معدن، برای فراوری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در اختیار واحدهای سرمایه‌‌ گذار در شهرک صنعتی مس ورزقان برای تبدیل به محصولات مسی قرار خواهد گرفت.

یحیوی اظهار کرد: طی مذاکراتی که با وزیر صمت، مدیران شرکت ملی مس و مدیر مس منطقه انجام گرفت، مقرر شد با استفاده از نظر کارشناسان مربوطه و انجام استعلامات لازم از دستگاه‌ های متولی، مکانی مناسب برای احداث شهرک صنعتی مس در ورزقان انتخاب و مراحل بعدی آن انجام گیرد که خوشبختانه این مهم با حمایت‌ های استاندار، انجام پذیرفته و با استقبال اهالی روستای علی بیگ کندی از احداث شهرک در اراضی واقع در محدوده این روستا، هم‌ اکنون پروژه مرحله تملک اراضی را طی می‌ کند.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث شهرک صنعتی تخصصی مس ورزقان ۱۰۰ هکتار زمین مورد نیاز بود که در محل پیش بینی شده ۵۴ هکتار اراضی دولتی وجود دارد و مابقی اراضی نیز از اشخاص خریداری خواهد شد که خوشبختانه اشخاص همکاری لازم را دارند.

فرماندار ورزقان افزود: کلنگ احداث شهرک مذکور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار آذربایجان شرقی در دهه فجر سال ۹۷ بر زمین زده شده است و عملیات اجرایی آن به زودی و پس از اتمام مراحل تملک اراضی اجرایی خواهد شد.

حسن یحیوی در ادامه ضمن دعوت از سرمایه گذاران علاقه مندان به سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی مس، از وجود مشوق‌ هایی چون معافیت مالیاتی ۱۰ ساله و بیشتر برای شرکت‌ های فعال در شهرک صنعتی مس ورزقان و شهرک صنعتی موجود ورزقان خبر داد.

وی در پایان احداث و راه اندازی شهرک صنعتی تخصصی مس ورزقان را گامی مهم در جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال قلمداد کرد.