به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی بکارگیری نیرو تنها از طریق برگزاری آزمون استخدامی است، گفت: اطلاعیه استخدام ۳۵۰ پرستار، تکنسین اتاق عمل و هوشبری طی ماه‌های آتی منتشر می شود.

مهدی نظری با اشاره به برگزاری پنجمین انتخابات نظام پرستاری در ۲۱ تیرماه جاری، افزود: ۱۱۰ نفر برای شرکت در انتخابات نظام پرستاری استان در ۴ حوزه انتخابیه تبریز، اهر، مرند و بناب ثبت نام کرده اند.

وی گفت: از این تعداد ۴۵ نفر از حوزه انتخابی تبریز، ۲۱ نفر از حوزه انتخابی اهر، ۲۷ از حوزه انتخابی مرند، و ۱۷ نفر از حوزه انتخابی بناب داوطلب شدهاند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: از حوزه انتخابی تبریز، شش پرستار، دو بهیار و یک تکنسین اتاق عمل یا هوشبری، از حوزه انتخابی اهر، هفت پرستار، یک بهیار و یک تکنسین اتاق عمل یا هوشبری، از حوزه انتخابی مرند ۹ پرستار و از حوزه انتخابی بناب نیز هشت پرستار و یک بهیار انتخاب خواهد شد.

نظری ادامه داد: پرستاران، بهیاران، تکنسین‌های اتاق عمل (اتاق عمل و هوشبری) و کارشناسان فوریت‌های پزشکی که عضو سازمان نظام پرستاری هستند، جزو افراد واجد شرایط برای شرکت و نامزدی در این انتخابات هستند.

وی گفت: حوزه انتخابی تبریز، شامل شهرستان‌های هشترود، میانه و چاراویماق، حوزه انتخابی اهر شامل شهرستان‌های هریس و ورزقان، حوزه انتخابی مرند شامل شهرستان‌های شبستر، جلفا و هادی شهر و حوزه انتخابی بناب نیز شامل شهرستان‌های عجب شیر و ملکان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: در دوره گذشته ۲۸ درصد از واجدین شرایط در انتخابات نظام پرستاری استان شرکت داشتند که این میزان از مشارکت در مقایسه با کل کشور از سطح قابل قبولی برخوردار بود و با توجه به تلاش‌ها و تبلیغات گسترده به ویژه در بیمارستان‌ها انجام شده انتظار می‌رود امسال درصد مشارکت به ۵۰ درصد برسد.

مهدی نظری اظهار داشت: ۳ صندوق ثابت در حوزه انتخابی تبریز در بیمارستان شهدا و رازی و مرکز بهداشت میدان جهاد و ۶ صندوق سیار و هفت صندوق ثابت در سایر شهرستان‌ها برای رأی گیری در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: در حدود ۹ هزار نفر پرستار در بیمارستان های آذربایجان شرقی مشغول به فعالیت و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سازمان نظام پرستاری استان عضو هستند.