به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر محمدرضا پورمحمدی در جلسه مشترک کارگروه تخصصی امور اقتصادی و کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برگزار شد، ضمن اشاره به مهاجرت نیروی کار از استان، گفت: طرح های توسعه و اشتغال روستایی به اصلاح این روند کمک کرده و امروز شاهد مهاجرت معکوس در بسیاری از روستاهای استان هستیم.

وی اجرای طرح‌ های توسعه روستایی را از کارهای ماندگار دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: توسعه واقعی از روستا شروع می‌ شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نرخ پایین بیکاری و تولید ناخالص داخلی آذربایجان شرقی نسبت به میانگین کشوری، به دلیل مهاجرت نیروی کار از استان است، افزود: با اجرای طرح‌ های توسعه روستایی و اقدامات زیربنایی که در روستاها انجام شده، شاهد اصلاح این روند و آغاز مهاجرت معکوس در بسیاری از روستاهای استان هستیم.

پورمحمدی ادامه داد: روستاهای ما از امکانات زیربنایی لازم برخوردارند و امروز روستائیان توانمند ما نیازمند حمایت و اختصاص تسهیلات لازم برای ایجاد اشتغال پایدار و فعالیت‌ های اقتصادی و تولیدی هستند.

وی با بیان اینکه کارنامه استان آذربایجان شرقی در جذب تسهیلات اشتغال روستایی قابل قبول است، افزود: این استان قابلیت بررسی و توزیع دقیق تسهیلات را دارد که لازم است اختیارات لازم از سوی نهادهای ملی به دستگاه های اجرایی و بانک‌های استان داده شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به ظرفیت های استان در حوزه کشت گلخانه ای و صنایع بومی مانند چرم اشاره کرد و خواستار حمایت های تسهیلاتی لازم از این صنایع از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور شد.

محمدرضا پورمحمدی افزود: هم اکنون ۲۷۰ واحد کشت گلخانه ای به وسعت ۳۰۰ هکتار در استان فعال هستند و با افتتاح سد حاجیلرچای در سفر آتی رئیس جمهور به استان، یک هزار هکتار به وسعت زیرکشت گلخانه ای استان افزوده خواهد شد.

وی در پایان به رونق تولید در بخش کشاورزی و صنایع نساجی در اثر تحریم ها اشاره کرد و گفت: روزهای سخت می گذرد و بی آبرویی برای دشمنان ملت ایران باقی می ماند.