به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس مرتضی آبدار با اعلام این مطلب گفت: استان آذربایجان شرقی به دلیل برخورداری از امکانات مناسب درمانی، کادر پزشکی و درمانی مجرب و بیمارستان های مجهز توانایی ظهور عملکرد موفق در جذب گردشگر سلامت را دارد از اینرو کمیته گردشگری سلامت استان با انجام برنامه ریزی و نظارت های دقیق و اصولی گام در راه رفع موانع توسعه این صنعت در استان را برداشته است.

وی افزود: این کمیته با انجام بازدید های مستمر به دنبال اتخاذ راهکارهای مناسب و متمرکز برای عملیاتی کردن طرح ها و برنامه ها با مشارکت مراکز درمانی استان است.

آبدار جذب و تقویت حضور گردشگران سلامت را منوط به تهیه و آماده سازی زیرساخت های مختلف از جمله نگاه تخصصی، بیمارستان های مجهز همراه با پرسنل حرفه ای و مراکز اقامتی جهت پذیرش گردشگران سلامت را مهم دانست.

وی گفت: بیمارستان هایی که موفق به دریافت گواهی نامه IPD (پذیرش بیماران بین المللی) می شوند، می توانند در امر ساماندهی و فعالیت های گردشگری سلامت استان مورد استفاده قرار بگیرد.

آبدار بیان کرد: بیمارستان شمس یکی از مراکز درمانی استان با گواهینامه IPD که توانسته است به عنوان اولین بیمارستان در شمالغرب کشور گواهینامه یکساله IPD را از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه افزود: در این راستا در بازدیدی با حضور اعضای کمیته گردشگری سلامت استان از بیمارستان شمس صورت گرفت امکانات و ظرفیت های این بیمارستان به منظور پذیرش بیماران بین المللی مورد بررسی قرار گرفت و همچنین از هتل آپارتمان تازه تاسیس این بیمارستان به منظور پذیرش بیماران و اقامت پزشکان متخصص نیز بازدید بعمل آمد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: استان آذربایجان شرقی یکی از استان های پیشرفته و دارای تجارب و موفقیت های مستمر در این عرصه است و امید آن می رود با هم افزایی و ایفای نقش و ایجاد تعامل میان همه نهادهای ذی ربط در مراکز درمانی گردشگری سلامت، بتوانیم کمک شایانی در جهت رونق گردشگری سلامت استان انجام دهیم.