به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در آئین شکرگزاری برداشت گندم با تاکید بر اینکه خروج گندم از شهرستان اهر منع قانونی دارد، گفت: تمامی دستگاه‌ ها و نهادهایی که در امر خرید تضمینی گندم دخیل هستند، از ورود دلالان به خرید گندم از کشاورزان ممانعت کنند تا خدای ناکرده خدشه ای به تولید نخورد.

وی اضافه کرد: شاید در گذشته سیلویی برای ذخیره سازی تمامی گندم های تولیدی کشاورزان وجود نداشت ولی اکنون شرایط متفاوت است و هر میزانی که گندم تولید شود امکان ذخیرهازی وجود دارد که از این رو انتشار می رود کشاورزان به قیمت کذایی پیشنهادی دلالان در زمینه خرید گندم توجه نکنند.

فرماندار اهر همچنین با تاکید بر لزوم توجه به امنیت غذایی مردم در تولید محصولات کشاورزی اظهار داشت: بالای ۹۵ درصد مواد غذایی که روزانه مصرف می کنیم در حوزه کشاورزی تولید می شود که اگر در این بخش امنیت غذایی مورد توجه قرار نگیرد جامعه به مخاطره می افتد.

محمودی افزود: گندم در هر جای جهان پهناور به عنوان کالای استراتژیک محسوب می‌ شود و اگر به تاریخ رجوع کنیم کشوری همچون آمریکا گندم مازاد خود را در جهت حفظ وابستگی برخی کشورها به این کالای استراتژیک در دریا معدوم‌ سازی می‌ کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید با همراهی و همکاری کشاورزان، کشورمان از نظر تولید گندم و قطع وابستگی‌ ها به خودکفایی رسید و حال نیازمندیم تا برای حفظ خودکفایی تلاش جهادی کنیم.

فرماندار شهرستان اهر رونق تولید و اقتصاد مقاومتی را مهم‌ ترین عامل پیروزی در جنگ اقتصادی دشمنان عنوان کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس ده‌ ها کشور علیه جمهوری اسلامی بودند ولی پشتیبانی ملت ایران و روحیه جهادی و از خودگذشتگی منجر شد تا به پیروزی برسیم و اکنون نیز دشمنان جنگ اقتصادی تمام عیار علیه کشورمان آغاز کرده‌ اند که لازم است در این جنگ نابرابر با همان روحیه دوران دفاع مقدس به مقابله و مبارزه با دشمنان برویم.

زاهد محمودی با بیان اینکه بهره وری از آب های جاری در بخش کشاورزی ضروری است، گفت: بایستی آب های جاری در شهرستان که بدون هیچ استفاده ای از حوزه خارج می شود، در رونق بخش کشاورزی استفاده کنیم.