به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه شورای اداری شهرستان اهر با ذکر اینکه مدیران با رسانه های دارای مجوز تعامل داشته باشند و اخبار و اقدامات دولت تدبیر و امید را از طریق آن رسانه ها به اطلاع شهروندان برسانند، گفت: رسانه های فعال دارای مجوز در جامعه تاثیرگذاری بسزایی دارند که بر این اساس بایستی دستگاه های مربوطه از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه هایی که با مجوز فعالیت می کنند حمایت کنند و از فعالیت رسانه های بدون مجوز که باعث ایجاد التهاب در فضای جامعه و شهر می شوند، جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاریخ اقامه نماز بر اساس روایات به دوران پیش از هجرت پیامبر اکرم (ص) باز می گردد، اظهار داشت: در نظام اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین نماز جمعه به فرمان امام راحل (ره) در تهران اقامه شد که طبق اظهارات آن زمان یک میلیون نفر در اولین نماز جمعه تهران شرکت کرده بودند.

فرماندار اهر بر لزوم حضور تمامی مدیران در نماز جمعه تاکید کرد و افزود: علی رغم اینکه همه مدیران در نماز جمعه این هفته شهرستان اهر حضور می یابند، میز خدمت دستگاه های اجرایی نیز یک ساعت پیش تر از اقامه نماز جمعه در مصلی برپا می شود.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام اینکه کارگروه اشتغال شهرستان اهر در زمینه جذب تسهیلات روستایی و اشتغال طی سال گذشته در بین شهرستان های آذربایجان شرقی رتبه برتر را کسب کرده است، گفت: استفاده از منابع ملی و استانی برای توسعه شهرستان اهر از سوی دستگاه ها مورد تاکید است که در کنار آن نیز می توان از اختیارات ادارات کل استانی و نمایندگان مجلس برای توسعه شهرستان بهره مند شد.

وی با انتقاد از عدم توانایی برخی دستگاه ها جهت استفاده از ظرفیت های استانی و ملی، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از ادارات و مدیران حتی به وظایف قانونی خود اشرافیت ندارند و نمی داند وظیفه اش چیست و اختیارات خود را از کجا باید پیگیری کند.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر همچنین ضمن بیان اینکه در شرایط فعلی باید نتیجه اقدامات دستگاه های دولتی منجر به افزایش رضایتمندی مردم شود، تصریح کرد: وقتی تاکید می شود تاب آوری مردم در برابر تحریم ها افزایش یابد، ابتدا باید مردم از عملکردها، رفتارها، برخوردها و اقدامات دستگاه ها راضی باشند و مدیران در هر شرایطی با مردم همراهی و محترمانه رفتار کنند.

زاهد محمودی در ادامه بر لزوم دفاع مدیران دستگاه ها از عملکرد دولت تاکید کرد و گفت: بی تفاوتی مدیران نسبت به مسائل و مشکلات مردم آسیب جدی به عملکرد دولت وارد می کند و بایستی از عملکرد دستگاه ها و مدیران که همواره به عنوان عملکرد دولت یاد می شود، به صورت شفاف دفاع شود.

وی بابیان اینکه رویکردهای دستگاه های اجرایی شهرستان اهر بر پایه تحقق منویات مقام معظم رهبری تدوین شده است، گفت: امسال با توجه به نام گذاری سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری، رویکردهایمان به سمت اشتغال، صنعت، سرمایه گذاری و تولید معطوف کرده ایم.

فرماندار شهرستان اهر ابراز داشت: با توجه به اینکه دشمنان برنامه هایشان را بر پایه رضایت و عدم رضایتمندی از دولت و نظام تنظیم می کنند و به طور هدفمند برای ایجاد نارضایتی در حال برنامه ریزی هستند.

محمودی برخورد با متخلفان و تخلفات اداری را گامی برای افزایش رضایتمندی مردم عنوان کرد و افزود: هرچند شاید تخلفات در ادارات شهرستان اهر ناچیز و حتی در حد صفر باشد ولی حتماً باید در هر شرایطی با متخلفان برخورد شود و مردم برخوردها را به صورت واضح لمس کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر در ادامه سخنان خود به آماده سازی گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی جهت ارائه در هفته دولت اشاره کرد و گفت: حضور مدیران ادارات در کارگروه ها و کمیته های تخصصی ضروری است.

وی، برخورد قاطع با ارازل و اوباش، توزیع کنندگان مواد مخدر، مشروبات الکلی و دستگیری سارقان حرفه‌ای را از عملکرد مثبت و تاثیرگذار نیروی انتظامی شهرستان اهر برشمرد و گفت: ضمن اینکه از فرماندهی سابق نیروی انتظامی اهر قدردانی می کنیم، برخوردهای قاطع اخیر نیروی انتظامی ارازل و اوباش، توزیع کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی و دستگیری سارقان حرفه ای نتیجه مثبتی داشته و باعث شده تا سیل پیام قدردانی مردم از نیروی انتظامی افزایش یابد.

زاهد محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فرآیند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از اردیبهشت سال جاری آغاز شده است، گفت: شاید برای افکار عمومی اسفندماه زمان برگزاری انتخابات باشد ولی با صدور اولین اطلاعیه رسمی از سوی وزارت کشور، فرآیندهای انتخابات را آغاز کرده ایم و در صورتی که کاندیداهای احتمالی از هم اکنون اعلام کاندیداتوری و اقدام به تبلیغات زودهنگام نمایند، تخلف محسوب می شود.

فرماندار اهر ضمن اعلام اینکه به اینکه تمامی فعالیت های کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اهر و هریس با دقت و حساسیت رصد می شود، تاکید کرد: افرادی که در محافل عمومی و حتی خصوصی اعلام کاندیداتوری برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کرده اند، پرونده ای تشکیل داده‌ شده و فعالیت آنها رصد می شود.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر در پایان با بیان اینکه اختلافات بین اعضای شورای شهر اهر برای شهر تهدید و آسیب به حساب می آید، گفت: ما فضای شهر در خصوص اختلافات بین اعضای شورای شهر اهر را رصد می کنیم و در صورتی که اختلافات شورا و شهرداری باعث شود خللی در امور شهری پیش آید، ما اولین نفری خواهیم بود که از حقوق شهروندان دفاع می کنیم.