به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی با اشاره به اینکه ساختمان دانشکده کشاورزی اهر قرار بود روز دوشنبه این هفته با حضور وزیر علوم افتتاح شود، گفت: با حضور میدانی و بررسی پروژه به جهت برخی نواقص پیشنهاد شد با تکمیل کامل ساختمان، این طرح در زمان مناسب و در یکی از مناسبت های ملی افتتاح شود.

وی اعتمادسازی و صادقانه با مردم سخن گفتن را وظیفه کارگزاران و مدیران برشمرد و افزود: یکی از وظایف کاری و اجرایی فرمانداری نظارت بر روند اجرایی پروژه های شهرستان است.

این مقام مسئول حضور وزیر علوم را فرصتی مغتنم برای تقویت زیر ساخت های آموزش عالی دانست و گفت: در دیدار با دکتر غلامی پیشنهاد ارتقاء دانشکده کشاورزی به دانشگاه ارسباران به جهت موقعیت ویژه منطقه و قابلیت های لازم در زمینه های مختلف کشاورزی، دامی، معدن و گردشگری مطرح شد.

محمودی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با سفر اختصاصی وزیر علوم در آینده نزدیک شاهد محقق شدن خواسته مردم و مسئولان منطقه برای تحقق این امر به عنوان مطالبه مردمی باشیم.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه گفت: ساختمان جدید دانشکده کشاورزی اهر در زمینی به وسعت ۱۶۰ هزار متر مربع و با زیربنای ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع در سه طبقه شامل ۱۲ کلاس آموزشی، چهار آزمایشگاه، دو کارگاه، نمازخانه، کتابخانه و قرائت‌ انه، سایت کامپیوتری، ۱۷ اتاق اساتید، ۱۳ کادر اداری  احداث شده است.

وی افزود: با اجرای این پروژه یکی از خواسته‌ های اصلی دانشجویان در خصوص کمبود فضای آموزش، پژوهش و تحقیقاتی محقق می‌شود.

زاهد محمودی در پایان خاطرنشان کرد: دانشکده کشاورزی اهر در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در دو رشته علوم دامی و صنایع غذایی در قالب آموزشکده کشاورزی آغاز کرده و از سال ۹۱ جاری نیز به دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی زیر نظر دانشگاه تبریز ارتقا یافته است.